Behind the scenes: mei/juni

Webinars, video’s, interviews, klantensessies: de redactie van Eisma Content Marketing is veel op pad. Geen dag is dan ook hetzelfde. Nieuwsgierig hoe het er op zulke dagen aan toe gaat? Hieronder een korte impressie ‘behind the scenes’.

Het kaaspakhuis van FrieslandCampina is goed voor een productie van 57000 ton kaas per jaar. De verschillende kazen worden over de hele wereld getransporteerd. Na een verwoestende brand in 2014 moest het pakhuis opnieuw gebouwd worden. ASSA ABLOY heeft laad- en lossystemen gerealiseerd en wilde daar graag een projectdocumentatie over laten maken. Filmen op zo’n unieke locatie maken we niet iedere dag mee! We zijn bezig met de ‘finishing touch’ van de video, dus deze komt binnenkort online.

Automatisch geleide voertuigen (AGV’s) bezorgen de kazen op de juiste plek.
Vanwege de hygiëne moest iedereen een muts op, witte jas aan en speciale schoenen dragen.
Natuurkazen klaar voor transport.

30 mei gaven we het webinar over hoe te starten met content marketing vanuit de studio van Online Seminar in Amsterdam. Maar hoe gaat het er nu eigenlijk achter de schermen aan toe bij een webinar?

Voor de uitzending krijgt de presentator uitleg over de techniek. Een presentator moet niet alleen presenteren, maar ook kijkersvragen die binnenkomen in de gaten houden, polls instarten en afsluiten en de presentatieslides tegelijk met het verhaal laten lopen. 
De regiekamer.
De studio. Drie camera’s zijn gericht op de sprekers en presentator. Rechts zie je het raam van de regiekamer.
Overheerlijke lunch voor wie niet al te nerveus was voor de uitzending.

Ook is de redactie weer hard aan het werk voor de tweede editie van VONK!, de vakglossy die Eisma Content Marketing maakt voor verwarmingsfabrikant Vaillant. Dit brengt ons op bijzondere plekjes in Nederland. Installateurs met bijzondere hobby’s, intrigerende verhalen en locaties waar je u tegen zegt. Bedrijven en mensen die je nooit ergens in de media tegenkomt, maar die te bijzonder zijn om te negeren. VONK! gaat over de passie en drijfveren van deze ondernemers, met oog voor detail en het ongewone in het gewone. Dit najaar verschijnt hij weer en we mogen alvast vertellen dat het weer een pareltje wordt.

Een van de bedrijven waar we terecht kwamen is niet alleen een gepassioneerd verzamelaar van curiosa van de Duitse ketelfabrikant, zijn werkplaats herbergt ook nog een andere passie:  oude auto’s.

We komen niet alleen in Nederland op bijzondere plaatsen, soms moeten we ook op pad naar Duitsland of België voor onze klanten. Zo moesten we vorige week naar Waregem voor ROCKFON, leverancier in plafond- en wandoplossingen. Architect Jos Leyssens, van architectenbureau Licence to Build, vertelt over het belang van akoestiek in scholen en hoe hij daar bij de bouw van een nieuwe school aandacht aan heeft besteed.

De parkeerplaats voor de school. Voor al uw knuffels!

 

 

Over Gepke Poortinga

Gepke Poortinga is journalist bij Eisma Content Marketing. Ze maakt onder andere videoproducties, schrijft artikelen, bedenkt animatiescripts en begeleidt webinars.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *