Blog

Een blog kan worden ingezet om op een laagdrempelige manier te communiceren met de klant. Door als directeur, adviseur, manager of medewerker te bloggen laat u uw expertise zien over een bepaald onderwerp. Bovendien creëert u met het vertellen van een persoonlijk verhaal een toegankelijker imago. De desbetreffende persoon deelt eigen ervaringen, gedachten, visies of tips met het publiek en geeft de lezer de mogelijkheid om daar op te reageren. Het artikel wordt geschreven uit naam van de degene die daar voor is aangesteld en ‘gehostwrite’ door een redacteur van Eisma. Een ghostwriter is iemand die schrijft onder andermans naam, op diens verzoek. De ghostwriter houdt een (telefonisch) interview met de persoon die de boodschap wil overbrengen en maakt daar een lopend verhaal van. Aan het einde kan de geïnterviewde dit eventueel nog aanpassen en het vervolgens uit eigen naam plaatsen.
Om een vast publiek op te bouwen en bekendheid te krijgen, is het van belang om regelmatig een nieuwe blog te publiceren.

Waarom?

  • Het laat zien welke kennis u heeft en zet u op de kaart als expert
  • Het creëert een toegankelijker imago
  • De vindbaarheid van het bedrijf wordt vergroot door zoekmachines als Google
  • Naamsbekendheid
  • De afstand tussen klant en bedrijf wordt verkleind door directe interactie
  • Het bedrijf krijgt een gezicht

Wat krijgt u?

Een blogartikel bestaat uit ongeveer 500 tot 600 woorden, afhankelijk van de inhoud. Er zijn verschillende mogelijkheden op bloggebied. U kunt eenmalig een blog door ons laten ghostwriten, maar bijvoorbeeld ook een reeks over een bepaald onderwerp. Eisma Content Marketing denkt met u mee over de mogelijkheden.

Werkwijze

  • Doelstelling van de blog(s) wordt vastgesteld. Wat wilt u er mee bereiken?
  • Samen worden eventuele onderwerpen besproken
  • Vaststellen onderwerp(en)
  • Planning: wanneer wilt u de blog(s) ontvangen?
  • (Telefonisch) interview met de persoon die wil bloggen
  • Redacteur schrijft de blog(s)
  • Goedkeuring blog(s) door opdrachtgever

Planning

De looptijd varieert van 2 weken tot 3 maanden, afhankelijk van de hoeveelheid blogs.

Prijs

€400,00 per blog

Meer over het maken van een content marketing strategie. 

Over Gepke Poortinga

Gepke Poortinga is journalist bij Eisma Content Marketing. Ze maakt onder andere videoproducties, schrijft artikelen, bedenkt animatiescripts en begeleidt webinars.