Persbericht

DeathtoStock_Medium6
Bron: Death to Stock

Een persbericht is een geschreven bericht over nieuws uit de organisatie en wordt verspreid aan relevante media met als doel om deze te laten publiceren. Als bedrijf is het versturen van een persbericht erg nuttig. U kunt uw publiek op de hoogte brengen van een belangrijk evenement, nieuwe producten of andere interessante informatie. Het is dan geen advertentie, maar een vermelding van een nieuwsfeit. Wil een journalist een persbericht publiceren, dan mag het bericht dus geen verkooppraatje van het bedrijf zijn, maar moet het nieuwswaarde bevatten.
Persberichten worden door de Content Marketing Journalisten van Eisma  geschreven. Zij beschikken over kennis en expertise over het lezerspubliek en weten wat zij interessant vinden. Dit vergroot de kans op publicatie. Het persbericht wordt verspreid via uw eigen netwerk.

Waarom?

  • Creëert naamsbekendheid voor het bedrijf
  • U brengt een nieuwsfeit bij uw doelgroep onder de aandacht
  • Het trekt potentiele klanten naar uw website
  • Een persbericht is objectiever dan een advertentie
  • Vergroot de geloofwaardigheid van het bericht omdat het via nieuwsmedia wordt verspreid

Wat krijgt u?

Een professioneel persbericht bestaande uit ongeveer 350-400 woorden.

Werkwijze

  • Onderwerp van het persbericht wordt besproken. Wat is de nieuwswaarde en wie wilt u er mee bereiken?
  • (Telefonisch) interview met de opdrachtgever
  • Redacteur schrijft het persbericht
  • Redacteur stuurt het persbericht aan de opdrachtgever ter controle
  • Eventuele wijzigingen worden verwerkt
  • Eisma levert het persbericht op

Planning

De looptijd gaat in overleg, afhankelijk van de actualiteit van het bericht.

Prijs

De prijs voor een persbericht is €350,00 euro.

Meer over het maken van een content marketing strategie. 

Over Gepke Poortinga

Gepke Poortinga is journalist bij Eisma Content Marketing. Ze maakt onder andere videoproducties, schrijft artikelen, bedenkt animatiescripts en begeleidt webinars.