Format: webinar 2.0

Het Webinar van Eisma Content Marketing is een doeltreffende manier om bijna 1 op 1 kennis over te dragen aan uw doelgroep en u zo als kennispartner aan de markt te presenteren. Bovendien beschikt u na afloop over een schat aan informatie over de deelnemers, zodat u heel gericht vervolgstappen kunt ondernemen. Om de informatie over uw doelgroep en de inhoud van het webinar optimaal te benutten heeft Eisma Content Marketing een Webinar 2.0 ontwikkeld. Hierbij bieden wij u, naast het webinar zelf, extra formats aan, zoals: een persbericht, blog, FAQ lijst, meerdere nieuwsberichten en een follow-up on demand. Zo krijgt u naast ondersteuning ook hulp bij de afwikkeling van het webinar.

Waarom?
bouwwebinar foto

  • Interessante informatie over de deelnemers en de inhoud van het webinar gaat na afloop niet verloren
  • De input van de klant wordt gebruikt; dit geeft een gevoel van verbondenheid tussen bedrijf en de klant
  • U kunt uw doelgroep na het webinar ook bereiken met waardevolle content
  • De impact van uw boodschap wordt vergroot
  • U krijgt na de uitzending ook gegevens over de terugkijkers en de call to action buttons
  • De extra content die we naar aanleiding van het webinar leveren kunt u gebruiken in een uitgekiende ‘content mapping’: rond het in het webinar behandelde onderwerp kunt u regelmatig bij uw klanten terugkomen (op uw website, via mailings of in uw nieuwsbrief) met steeds nieuwe input

Wat krijgt u?

  • Persbericht, inclusief beeld: screenshot van het webinar en studiofoto
  • FAQ uit webinar en de antwoorden van de moderatoren
  • Drie korte nieuwsberichten met beeld (bv. foto van de sprekers)
  • Whitepaper
  • Blog
  • Follow-up on demand; een regelmatige update van het aantal terugkijkers, wie heeft er gekeken en hoe lang? Is er veel doorgeklikt naar de call to actions?
  • Optioneel: projectdocumentatie van een project dat is besproken in het webinar. Dit bestaat uit een artikel, foto’s en een video.

Werkwijze

  • Binnen twee werkdagen na het webinar krijgt u een persbericht met opvallende uitspraken, vragen of polluitslagen
  • Een week na het webinar worden naar aanleiding van de chatgeschiedenis en de enquête de meest gestelde vragen met antwoorden (FAQ) voor u op een rij gezet
  • Een eerste nieuwsbericht naar aanleiding van de uitspraken van de eerste spreker twee weken na het webinar
  • Een tweede nieuwsbericht naar aanleiding van de uitspraken van de tweede spreker drie weken na het webinar
  • Een derde nieuwsbericht naar aanleiding van de uitspraken van de derde spreker vier weken na het webinar
  • Vijf weken na het webinar ontvangt u de whitepaper die is opgebouwd volgens de structuur van de powerpoint en gebaseerd op het script
  • De blog uit naam van de adverteerder, die wordt geschreven door een redacteur van Eisma Content Marketing verschijnt zes weken na het webinar. Hierin kan bijvoorbeeld iets gezegd worden over het effect van het webinar en welke vragen of resultaten het heeft opgeleverd
  • Twee maanden na het webinar ontvangt u de follow-up on demand
  • De optionele projectdocumentatie bestaande uit video, foto’s en een artikel ontvangt u maximaal twee maanden na de uitzending

Planning

De voorbereiding voor het webinar neemt ongeveer 10 tot 12 weken in beslag. Na de uitzending zijn we nog ongeveer 6 tot 8 weken actief.

Prijs

Er zijn verschillende variaties mogelijk voor het webinar 2.0, want het totale pakket moet aansluiten bij uw doelen en wensen. De prijs is dan ook op aanvraag.

Meer over het maken van een content marketing strategie.

Over Gepke Poortinga

Gepke Poortinga is journalist bij Eisma Content Marketing. Ze maakt onder andere videoproducties, schrijft artikelen, bedenkt animatiescripts en begeleidt webinars.