Vijf vragen aan: Inge van Ditshuizen

Wie werken nu eigenlijk voor Eisma Content Marketing? Iedere maand geven we een kijkje achter de schermen en maak je kennis met iemand van ECM. Deze maand Inge van Ditshuizen, marketingmanager van Eisma Bouwmedia en Eisma Content Marketing.

“..collega’s die vinden dat ik het woord ‘onwijs’ veel te vaak gebruik. Om hen te irriteren zorg ik er voor dat ik het dus ook onwijs vaak gebruik.”

Wat doe je precies binnen Eisma?

“Eigenlijk heb ik op dit moment twee petten op. Binnen Eisma Bouwmedia ben ik als marketing manager verantwoordelijk voor de marketingstrategie en –uitvoering van onze merken. Daarmee bedoel ik onze vakbladen, websites en nieuwsbrieven zoals Bouwwereld, Installatie en Sanitair en SchildersVak.nl. Daarnaast ben ik betrokken geweest bij het opstarten van Eisma Content Marketing en vervul ik momenteel rollen op het gebied van marketingadvies en projectmanagement. Ik kijk hoe we de klant van ECM het beste kunnen helpen met het vertalen van hun content marketing-doelstellingen naar een concreet content marketing-plan. Daarbij zorg ik ook voor de daadwerkelijke uitvoering; aanbieden van de juiste formats en het inplannen van redacteuren.”


Op welk project ben je het meest trots?

“Ik ben er het meest trots op dat we als uitgeefbedrijf tijdig inzagen dat we onze klanten ook op een andere manier konden helpen. We hebben natuurlijk een prachtig bereik onder bouwprofessionals dat we onze adverteerders aanbieden. Daarnaast voorzien we al onze lezers van relevante vakinformatie zodat zij hun werk in de bouwsector beter kunnen doen. Daarbij zagen we dat steeds meer klanten onze hulp wensten bij het vertellen van hun eigen verhaal; waar stonden hun producten voor? Hoe wilden ze hun bedrijfsstrategie duidelijk maken bij hun eigen doelgroep? Tegenwoordig kan iedereen de rol van uitgever vervullen; iedereen kan tegen relatief lage kosten online relevante vakinformatie publiceren en zijn eigen bereik opbouwen. Ook onze klanten. Alleen zagen wij ze worstelen, want marketingcapaciteit en een schrijvende pen zijn niet overal aanwezig. Ik vind het knap dat we met een aantal collega’s dat gat in de markt zagen en dat we daar producten en diensten voor hebben ontwikkeld. Dat het nodig was om in het afgelopen jaar drie nieuwe content marketing journalisten aan te nemen, geeft ook wel aan dat we voorzien in een enorme behoefte!”

Wat is het grappigste of opmerkelijkste dat je tijdens je werk hebt meegemaakt?

“Toen we een paar jaar geleden begonnen met onze Bouwwebinars (de online seminars voor de bouwsector), zagen we dat ook onze klanten nog een beetje moesten wennen aan dit nieuwe product. Zo hebben we eens een kijker op ons kantoor in Doetinchem gehad die kwam voor een webinar, terwijl het juist de bedoeling is dat je de uitzending tijdens de lunchpauze vanaf je eigen bureaustoel achter je computer volgt. Overigens was deze meneer blij met onze koffie, een laptop in bruikleen en een lege vergaderkamer, dus hij heeft de uitzending gewoon kunnen volgen.”

Wat weten de meeste collega’s niet van jou?

“In mijn studententijd werd ik altijd Dits genoemd en nooit Inge. Genoeg kennissen wisten niet eens wat m’n echte voornaam was. Er was zelfs iemand die het sneu vond dat mijn ouders mij Dits van Ditshuizen genoemd hadden. Nu ik ouder ben, een gezin en een werkend leven heb, noemt niemand me meer zo. Met uitzondering van mijn vrienden uit die tijd. Dat vind ik eigenlijk best jammer. Overigens werd ik bij mijn vorige werkgever Sanoma altijd ‘Van Dipsauzen’ genoemd, omdat dit per abuis een keer tijdens een congres de hele dag op mijn badge heeft gestaan zonder dat ik dit doorhad.
Daarnaast zijn er een aantal collega’s die vinden dat ik het woord ‘onwijs’ veel te vaak gebruik. Om hen te irriteren zorg ik er voor dat ik het dus ook onwijs vaak gebruik.”

Maak de zin af: ik ben pas echt tevreden als…

“…een beetje sociaal wenselijk klinkt het wel, maar ik meen oprecht dat ik kan glunderen en glimmen wanneer we van onze klanten horen dat ze de samenwerking met ons op het gebied van content marketing willen verlengen. Voor veel relaties zijn we het eerste content marketingbureau waar ze mee samenwerken en natuurlijk kun je eens iets proberen. Wanneer ze dan tevreden zijn over de samenwerking en vinden dat we goede dingen hebben opgeleverd én het jaarplan willen voortzetten met een nieuw plan voor een nieuwe periode, dan ben ik supertrots!”

Ook benieuwd naar andere collega’s? Lees dan hier meer over Margriet en Rex.

Over Gepke Poortinga

Gepke Poortinga is journalist bij Eisma Content Marketing. Ze maakt onder andere videoproducties, schrijft artikelen, bedenkt animatiescripts en begeleidt webinars.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *