Vijf vragen aan: Rens Sturrus

Wie werken nu eigenlijk voor Eisma Content Marketing? Iedere maand geven we een kijkje achter de schermen en maak je kennis met iemand van ECM. Deze maand Rens Sturrus, uitgeefmanager van Eisma Bouwmedia en Eisma Industrie Media en eindverantwoordelijke voor Eisma Content Marketing.

“Ik verkocht vroeger, toen ik 21 was, sigaren.”

Wat doe je precies binnen Eisma?

“Ik ben Uitgeefmanager van Eisma Bouwmedia en Eisma Industrie Media en eindverantwoordelijke voor Eisma Content Marketing. Dit houdt in dat ik verantwoordelijk ben voor zowel de financiën als de inhoud van de tijdschriften en de websites. Maar daarnaast ook voor het personeel en hoe we met onze klanten omgaan. Een breed takenpakket dus. Ik ben heel blij dat we bij beide BV’s een goede en betrokken club mensen hebben die mij helpen dit allemaal waar te maken. ”

Op welk project ben je het meest trots?

“Ik ben heel trots op de manier waarop we Eisma Content Marketing hebben ontwikkeld vanuit Eisma Bouwmedia. We hebben natuurlijk een voorsprong doordat wij snappen hoe we content moeten maken, dat doen we namelijk al jaren. Daarnaast hebben we kritische journalisten in huis die mooie verhalen kunnen schrijven en video’s kunnen maken.We snappen de doelgroep en we weten wat er leeft. De keuze om een content marketing organisatie op te starten was achteraf gezien dan ook helemaal geen vreemde. Maar van oorsprong zijn wij een uitgever van vakbladen en dat we naast en samen met ons succesvolle mediabedrijf ook een content marketing bedrijf zijn gestart, daar ben ik trots op.”

Wat is het grappigste of opmerkelijkste dat je tijdens je werk hebt meegemaakt? 

“We hebben in het verleden op personeelsfeesten meerdere malen geprobeerd om iedereen uit zijn/haar comfortzone te halen. Zo hebben we ooit een lipdub gemaakt op kantoor onder begeleiding van een lipdub producent. Ook hebben we wel eens Tai Chi gedaan. Maar het mooiste vond ik de keer dat we een James Bond film hebben opgenomen, inmiddels jaren geleden. Ik had het georganiseerd en mijn collega’s naar een locatie laten komen, zonder dat ze wisten wat hen te wachten stond. Toen ik vertelde dat we een James Bond film gingen opnemen zag je mensen verschrikt kijken en denken: ”Daar ga ik dus ècht niet aan mee doen”. Maar langzaam kwam iedereen los en op een gegeven moment gingen ze er helemaal voor. We hebben talenten gezien bij mensen van wie je het het minst zou verwachten, dat was erg leuk om te zien. En bovenal was het resultaat erg grappig.”

Wat weten de meeste collega’s niet van jou?

“Ik werk inmiddels al een aantal jaren bij Eisma en met mijn collega’s samen, dus inmiddels kennen we elkaar wel redelijk. Zo weten ze inmiddels goed dat ik een fervent fietser ben en regelmatig alleen op fietsvakantie ga. Deze zomer ben ik nog in Toscane en Umbrië geweest. Wat ze denk ik niet weten is dat ik vroeger, toen ik 21 was, sigaren verkocht. Ik kreeg dan een grote Passat vol met sigaren en mocht in Noord-Nederland alle sigarenwinkels af om Henri Wintermans en Velasques sigaren aan de man te brengen. Ik heb het maar een jaar gedaan maar heb daar veel geleerd over het verkoopvak, iets wat ik goed heb kunnen gebruiken in het verloop van mijn carrière.”

Maak de zin af: ik ben pas echt tevreden als…

“…de sfeer goed is binnen het bedrijf, mijn collega’s met plezier naar het werk komen en ook de klanten blij zijn met ons en wat wij maken.”

Ook benieuwd naar andere collega’s? Lees dan hier meer over KoenMargriet, Gepke en Rex. 

 

Over Veerle Gnodde

Veerle Gnodde is journalist bij Eisma Content Marketing. Ze maakt onder andere videoproducties, schrijft artikelen en scripts en begeleidt webinars.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *