Een vakbeurs is een geweldige plek om je nieuwste producten en concepten te delen, klanten te spreken en te proeven wat zij vinden van jouw ideeën. Maar een beurs kost ook heel veel tijd en voorbereiding. Hoe zorg je ervoor dat al deze inspanningen zich niet alleen uitbetalen in bezoek en aandacht tijdens de beurs, maar ook nog daarna?
Voor welke beursvideo ga jij?
Al wel eens gedacht aan het (laten) maken van video’s tijdens een beurs? Als je video’s tijdens een beurs maakt, kun je deze nog dezelfde dag of een dag later inzetten ter promotie. Bovendien heb je mooi en interessant materiaal om na de beurs te delen op je site, nieuwsbrief of social media. Maar wat voor soort video’s kun?
Een dagjournaal: huur een verslaggever en cameraman in (of laat een collega als reporter optreden). Vraag beursbezoekers wat ze opvallen en wat ze goed vinden. Dat kan op je eigen stand maar ook daar buiten. Interview ook medewerkers van je eigen stand. Humor en gezelligheid toegestaan!
- Een beursvideo: laat zien wat er op jouw stand allemaal te zien is. Welke innovaties zijn er? En hoe is de sfeer? Als je deze video op de eerste dag laat maken, kun je hem daarna gebruiken als promotie. Delen uit zo’n video zou je ook op een later moment weer kunnen gebruiken voor een andere beurspromotie.
- Vlogs door collega’s: regel een selfiestick, microfoon en enthousiaste collega’s en vraag ze om vanaf te beurs te vloggen. Dit kan gaan over: praten met standbezoekers, maar ook ontwikkelingen en trends spotten en daar de visie van jouw bedrijf op geven.
- Productvideo’s: op jouw stand laat je je belangrijkste nieuwe producten of concepten zien. Laat collega’s aan het woord die er van alles over kunnen vertellen. Reserveer een uurtje per product en collega en maak een video waarin hij of zij het product uitlegt en laat zien. Twee vliegen in één klap!
Meer tips over het vergroten van je zichtbaarheid op de beurs? Bekijk ook onze infographic “Vergroot je zichtbaarheid op de beurs.”
Eisma Content Marketing heeft ruime ervaring met het maken van diverse beursvideo’s maken voor klanten. Wil je meer weten over wat er mogelijk is? Neem contact op! Wij denken graag met je mee.