4 tips om je content marketing te verprutsen - Eisma Content Marketing Ga naar hoofdinhoud

4 tips om je content marketing te verprutsen

Steeds meer bedrijven gaan aan de slag met content marketing. Een efficiënte manier om klanten aan te trekken, te behouden en te activeren en zo uiteindelijk de omzet te vergroten. Maar content marketing is nog niet zo makkelijk. Een onduidelijke strategie en slechte uitvoering kunnen een slechte indruk nalaten bij klanten, die ook nog eens jaren blijft hangen. Is dat precies wat je wilt, dan hier 4 tips om al jouw content marketing-inspanningen bij voorbaat te laten mislukken.

1. Begin zonder plan

Waarom een plan maken als je ook meteen kunt beginnen? De tijd die je stopt in het formuleren van heldere doelstellingen en een daarbij passend stappenplan, kunt je ook meteen stoppen in het schrijven van een artikel of blog. Ook een contentkalender vraagt om tijd die beter direct in de uitvoering gestopt kan worden. Afstemmen op actuele gebeurtenissen, seizoenen of feestdagen? Je ziet vanzelf wel wanneer het zo ver is.

2. Ken je doelgroep niet

Wie jouw doelgroep of publiek is, dat weet je wel zo ongeveer. En wat ze willen weten ook best wel. Dan is het dus makkelijk om content te produceren die ongeveer past bij wie je ongeveer denkt dat jouw doelgroep zou kunnen zijn. Sommige bedrijven gaan eerst onderzoeken wie precies hun doelgroep is, waar deze zich (online) bevindt en welke informatiebehoeften ze heeft maar zeg nou zelf: wie heeft daar zin in?

3. Zet jezelf centraal

Bij content marketing gaat het om jou, jouw bedrijf en jouw product of dienst. Wees dus niet bang om te vertellen hoe goed je bent, wat je hebt bereikt en wat er mooi is aan jouw product, zonder je daarbij af te vragen of jouw publiek hier op zit te wachten. Je zet content marketing tenslotte in om je eigen problemen op te lossen, niet die van je klanten.

4. Kwantiteit voor kwaliteit

Meer = beter. Hoe vaker je iets publiceert, hoe meer je zichtbaar bent. Dat ‘iets’ kan van alles zijn, als het maar regelmatig is. Kwaliteit staat hier op het tweede plan.

Tot slot

Heb je na het lezen van deze tips het idee dat het misschien toch de moeite waard is om je content marketing-inspanningen wel te laten slagen? Neem dan eens contact op met Eisma Content Marketing voor een vrijblijvend gesprek!

Over

Margriet Brus is content-coördinator bij Eisma Content Marketing. Ze begeleidt videoproducties, animaties, infographics en webinars en schrijft artikelen.

Neem contact op met Margriet Brus: Bel +31 88 29 44 700 of stuur een e-mail

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *