Cadeautjes geven

Het maken en verspreiden van goede content marketing is eigenlijk niets anders dan het spelen voor Sinterklaas: je geeft cadeautjes weg en verwacht daar niets voor terug.

Blije mensen

Cadeautjes geven is bijna nog leuker dan ze krijgen; je maakt iemand blij, hij of zij is je dankbaar en je hoeft er niets voor terug te vragen. Zo werkt content marketing ook: je geeft relevante informatie, een handige checklist of een grappige video weg zonder dat je daar iets voor terugverwacht. Toegegeven: als bedrijf wil je, anders dan Sinterklaas, uiteindelijk wel dat de ontvangers van jouw cadeautjes jou de leukste, beste en meest betrouwbare vinden. Dat komt je zaken uiteindelijk ten goede.

Ontvanger centraal

Bij het geven van een cadeau is het natuurlijk wel heel belangrijk dat je goed nadenkt over wat de ontvanger het liefste zou krijgen, of het beste zou kunnen gebruiken. Datzelfde geldt voor content marketing: geef geen cadeautjes omdat jij ze zo leuk vindt, maar omdat je denkt dat je de ontvanger er echt blij mee maakt. Dus: niet alle unieke kwaliteiten van jouw product delen (hoewel je daar zelf natuurlijk heel blij van wordt), maar wel handige tips geven waarmee jouw klant echt verder kan.

Geschenken

Ook als Eisma Content Marketing delen we graag cadeautjes uit. Wil je meer weten over content marketing? Pak dan hieronder je favoriete geschenken uit.

Over Margriet Brus

Margriet Brus is content-coördinator bij Eisma Content Marketing. Ze begeleidt videoproducties, animaties, infographics en webinars en schrijft natuurlijk ook zelf artikelen.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *