De zomer staat voor de deur. Voor veel marketeers het moment om het strategisch content marketingplan voor 2023 vorm te geven. Daarom maakten wij een handige infographic met contentknallers. Dat zijn content formats die gemakkelijk op te knippen zijn in kleinere items en nieuwe producties. Daarmee haal je meer uit je content.
Waar veel marketeers tegenaan lopen, is dat er genoeg onderwerpen zijn om goede content over te maken, maar gewoonweg te weinig tijd om dat te doen. Het liefst zie je dus zoveel mogelijk resultaat van jouw inspanningen. Wij hebben alvast voor je uitgezocht welke formats zich daar het beste voor lenen in deze contentknallers infographic.
Content mappen
Een goed marketing jaarplan beschrijft niet alleen wanneer je welke content gaat produceren, maar ook op welk kanaal je het verspreidt en in welke vorm. Het mappen van je content is van onmisbaar belang. Wanneer je aan content mappen doet, hak je je content als het ware in stukjes in subonderwerpen. En daar kun je bij het schrijven van je jaarplan goed rekening mee houden.
Geschikt gemaakt
De content wordt daarnaast geschikt gemaakt voor verschillende kanalen. Omdat niet iedereen in de doelgroep gebruik maakt van dezelfde kanalen, bereik je hiermee tóch je hele doelgroep. Je herhaalt met content mappen niet telkens dezelfde boodschap op ieder kanaal, maar de content die je plaatst, wordt aangepast aan de gebruiker van het kanaal.
Combinaties
Natuurlijk zijn er meer formats en combinaties die zich uitstekend lenen om op te knippen in kleinere items of om afgeleide content items van te maken. Maar het moest wel een handig spiekbriefje blijven, hè? Wil je eens brainstormen hoe je jouw content eruit kunt laten knallen? Dat doen wij maar al te graag. Dus bel of mail gerust!