Afgelopen 2 april vond het eerste expertwebinar van Het Houtblad plaats. Het webinar werd verzorgd door de redactie van Het Houtblad en er waren diverse gasten -deels via skype- te gast. Maar liefst 947 mensen volgden live de uitzending over dit onderwerp.
Een geweldig bereik dus, met goede beoordelingen. Maar wat kun je hiermee als bedrijf? Nou, dit: als je jezelf en je bedrijf beschouwt als uitgever van waardevolle content, kun je dus ook zelf een webinar ‘uitgeven’. Op die manier bereik jij je doelgroep op een interactieve manier en verzamel je veel relevante leads.
Inhoud, kijkers en techniek
Wie een webinar wil organiseren, heeft grofweg drie dingen te doen: de inhoud voorbereiden, kijkers werven en over de goede techniek beschikken om uit te zenden. Voor een redactie zoals die van Het Houtblad zijn met name de inhoud en de werving gesneden koek, maar als bedrijf kun je dit -eventueel met hulp van buiten- ook prima. Voor de technische kant bestaan er allerlei opties, van een complete webinarstudio met een team moderatoren tot eenvoudige online software. In het geval van het webinar van Het Houtblad verzorgde Eisma Content Marketing de technische ondersteuning.
Meer weten over webinars?
Ben jij benieuwd wat een webinar voor jou en je bedrijf kan doen? Of ben je al overtuigd en heb je praktische hulp nodig? Neem dan contact op met Eisma Content Marketing!