Golddigger

Vandaag werd ik op LinkedIn getriggerd door de veelbelovende tekst: ‘Cursus golddiggen’. Nu verdien ik zelf mijn geld en heb ik ook al lang geleden een op alle fronten aantrekkelijke vis aan de haak geslagen, maar tips zijn natuurlijk nooit weg. Wat blijkt: na het aanklikken van deze cursus kom ik terecht op www.ikdenkvooruit.nl, een site ‘voor vrouwen die financieel vooruit willen’.

Financieel onafhankelijk

De site wordt verzorgd door verzekeringsmaatschappij a.s.r., die op deze manier vrouwen wil helpen om financieel onafhankelijk te worden. Dat is namelijk wel nodig ook: gemiddeld is zo’n 50% van de vrouwen financieel afhankelijk van hun partner. Ook hun pensioen hebben ze vaak niet goed geregeld. En dat kan grote problemen opleveren bij een scheiding of overlijden. Tijd dus om vrouwen hierbij te helpen met praktische tips, vond de a.s.r. Maar dat niet alleen, op de site lees je ook de ervaringen van een weduwe, een interview met een financieel adviseur en gesprekken met vrouwen in verschillende financiële situaties. Ook een infographic over pensioenen ontbreekt niet.

Geen rijke man

De site is fris vormgegeven, foto’s en taalgebruik zijn afgestemd op vrouwen. Persoonlijk word ik niet zo warm van het babbeltoontje, maar de keuze snap ik wel. Rechtsboven op de site zie je de kop ‘direct starten’. Hier vind je onder andere meer informatie over pensioenen, handige (externe) links en een begrippenlijst. Ook kun je op zoek naar een onafhankelijk financieel adviseur. A.s.r. heeft het begrepen: content marketing is echt relevante informatie delen, geen verkapte reclame maken. Die cursus golddiggen was trouwens alleen een slim lokkertje; een rijke man aan de haak slaan moet je toch echt zelf doen.

Over Margriet Brus

Margriet Brus is content-coördinator bij Eisma Content Marketing. Ze begeleidt videoproducties, animaties, infographics en webinars en schrijft natuurlijk ook zelf artikelen.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *