Ga naar hoofdinhoud

Hoe Ikea inspeelt op haar doelgroep

Als bedrijf wil je graag online gevonden worden, en dat betekent dus relevante content maken voor je publiek. Daarbij horen ook goede koppen, tussenkoppen, tags, het gebruik van de juiste zoekwoorden enzovoorts.

Goede tussenkoppen

Ikea gaat hier nog een stapje verder in en gaf een aantal van hun producten op hun site ikearetailtherapy.com een nieuwe naam. Wat dacht je bijvoorbeeld van ‘my partner snores’ (een logeerbed), ‘my son plays too much computer games’ (een schaar) of ‘how to say i’m not interested’ (een knoflookpers)’? De producten hebben dus namen gekregen die verwijzen naar veel voorkomende relatie- en gezinsproblemen. Op deze termen wordt veel gezocht en dan komen dus de ‘oplossingen’ van Ikea naar voren.

ikea

Juiste oplossingen

Toegegeven, het gaat misschien wat ver om je cv-ketel ‘ik heb het zo vaak koud’ te noemen of je onderhoudsarme gevelbekleding ‘nu moet ik alweer het huis schilderen’, maar deze aanpak van Ikea zet wel aan het denken: waar zoekt mijn doelgroep nu eigenlijk op? Welke vragen en problemen hebben ze? En hoe kan ik ze daarvoor de juiste oplossing bieden?

Met dank aan Bored Panda.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.