Inspirerende content marketing: TAART. van HEMA - Eisma Content Marketing Ga naar hoofdinhoud

Inspirerende content marketing: TAART. van HEMA

coverHEMA werd het afgelopen jaar 90 en dat wilden ze op z’n Nederlands vieren: met taart. Voor HEMA’s verjaardag heeft LINDA. daarom speciaal het magazine TAART. uitgebracht. Een magazine vol verhalen; over het jatten van snoepjes tot pubers die experimenteren met make-up.

Het TAART. magazine is geheel vormgegeven in de stijl van de LINDA., met dezelfde rubrieken als: ‘cijfersenzo’ met feitjes over tompouchen en HEMA bh’s, maar ook de ‘favorites’ van de HEMA zoals de welbekende fietslampjes en de rookworst komen aan bod. Daarnaast tonen bekende designers hun variatie op de tompouce en staan er korte verhalen in over ongemakkelijke ontmoetingen in de HEMA.

hema-tompouce

Net als in de LINDA. staan er mooie interviews in. Zo staat er een interview in met ‘de stem’ van de HEMA: actrice Anneke Blok. Want wie is zij nu eigenlijk? Hoe oud is ze? Heeft ze kinderen? Hobby’s? Wat doet ze naast haar werk voor de HEMA? Een mooie manier om de persoon achter de stem te leren kennen.

Mijn persoonlijke favoriet zijn de korte interviews met de ‘oude taarten’. Dames van negentig jaar die bijna iedereen om zich heen al zijn verloren, maar zelf nog lang niet van plan zijn om dood te gaan. Ze gaan nog uit, nachtbraken tot vier uur ’s ochtends en zijn niet bang om een reisje te plannen. Ik ken mensen van mijn eigen leeftijd die minder ondernemen dan deze ‘oude taarten’!

oudere-dames

Een magazine voor én over de HEMA, maar met verhalen in plaats van reclame-uitingen. Na het lezen van deze verhalen komen bij mij zelf ook meteen herinneringen naar boven. Van kopjes koffie die ik vaak met m’n moeder dronk in de HEMA tijdens een middagje shoppen. Vergezeld van een tompouce natuurlijk. Maar ook de heerlijke, goedkope stamppotten die ik tijdens mijn studententijd at als het weer eens het einde van mijn studiefinanciering was en ik nog een stukje maand over had. Of de ontbijtjes voor slechts één euro na een gezellige stapavond. Verhalen, en jezelf daarmee kunnen identificeren. Dat is content marketing.

Ik heb ineens trek gekregen. Misschien straks nog even langs de HEMA voor zo’n lekkere hotdog, mét saus natuurlijk.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *