Van magazine naar merk: vtwonen

VTwonen

Ik ga samenwonen. Naast dat het natuurlijk onwijs leuk is en ik daar enorm veel zin in heb, brengt het ook de enige stress met zich mee. Welk kleurenpalet kiezen we voor de woonkamer? Hoe gaan we die oude kast van oma mooi opknappen? En willen we een ronde of een rechthoekige tafel? Allemaal vragen die de gehele dag door mijn hoofd spoken, want ik wil uiteraard wel de goede keuzes maken. Mijn Pinterest account loopt over van de inspirerende borden. ”Woonkamer”, ”Keuken”, ”Badkamer”, ”DIYideeën” en zo kan ik nog wel even doorgaan. Daarnaast heb ik me geheel ondergedompeld in de wereld van vtwonen om maar zoveel mogelijk inspiratie op te kunnen doen. Gelukkig biedt vtwonen genoeg content aan om mij te helpen met de inrichting van mijn droomhuis. Met onder andere hun magazine, online platform, winkel en eigen tv-programma’s is vtwonen de afgelopen tijd uitgegroeid tot dé bron van inspiratie op het gebied van wonen.

Georganiseerde bom van inspiratie

vtwonen coverMisschien is het wel bekend bij een aantal van jullie, maar vtwonen is ooit begonnen als magazine. Dit magazine wordt 14 keer per jaar uitgegeven en staat vol met frisse ideeën en verhalen van interieurgoeroe’s en neemt je mee in de mooiste stijlen en inrichtingen. Mocht je hierdoor nog niet genoeg geïnspireerd zijn, maakt vtwonen ook nog een aantal extra specials zoals de lifestylespecial en de styling guide. Wanneer je een kijkje neemt op de website van vtwonen zie je dat dit merk veel meer is geworden dan alleen een magazine. Je waant je namelijk in een georganiseerde bron van inspiratie. Omdat vtwonen bestaat uit meerdere onderdelen en categorieën, staan deze netjes bovenaan de pagina in een zoekbalk. Daar kun je op klikken en zo wordt de content die je zoekt steeds specifieker. Blogs, video’s, artikelen, alles wordt aangeboden. Uiteraard wordt er op de website van vtwonen aandacht besteed aan haar magazine en specials. Je kunt lid worden, een los nummer bestellen en nu het leukste (en slimste) van alles: je kunt kopen wat je in het magazine gezien hebt.

Gelijk shoppen wat je ziet

Want jawel, vtwonen heeft een eigen shop en inmiddels ook al enige tijd haar eigen vtwonen collectie. Als je even doorklikt naar de vtwonen shop en collectie vind je alles wat je nodig hebt in en buiten je huis. Van de categorieën bed & bad, tot koken & tafelen, tot zelfs tuin & bbq. Als je nog niet zo goed weet waar je naar op zoek bent, maar wel een bepaalde stijl in je huis wilt nastreven kun je ook zoeken op verschillende woonstijlen zoals bijvoorbeeld industrieel of landelijk.

Laat je inspireren

vtwonenOnder het kopje ‘Inspiratie’ vind je honderden, misschien wel duizenden artikelen en blogs. Van ‘Tips voor verhuizen’ tot ‘Welke kleur past het beste in jouw huis?’. Ook mensen die graag zelf aan de slag gaan en meubeltjes willen maken en opknappen, vinden hier genoeg aansluiting. Er worden regelmatig artikelen gedeeld met ideeën en tips die je zelf kunt toepassen. De bloggers die voor vtwonen bloggen, hebben allemaal hun eigen onderwerp. Zo blogt Laura bijvoorbeeld over duurzaamheid, Marlous over vintage schatten en Dorothee over de mooiste woonaccessoires. Door deze blogstrategie toe te passen laat vtwonen zien dat ze veel kennis in huis heeft en laat ze haar bloggers alleen bloggen over dat waar hun expertise ligt.

Een andere leuke rubriek onder het kopje ‘Inspiratie’ vind ik de workshops. Je kunt je online inschrijven voor de workshops. Je ontvangt dan wekelijks een video-les en een opdracht in je mailbox. Ga bijvoorbeeld stap voor stap aan de slag met de workshop: ‘Durven met kleur’.

360º binnenkijken

Om de content marketing van vtwonen rond te maken, heeft ze ook haar eigen tv-programma’s: ‘Weer verliefd op je huis’, ‘Zelf aan de slag’ en ‘Verbouwen of Verhuizen’. In deze programma’s zorgen vtwonen stylisten voor make-overs waardoor bewoners weer verliefd worden op hun eigen huis, zelf de basis hebben gelegd voor hun nieuwe interieur of besluiten toch liever niet te verhuizen. Op de webpagina die vtwonen aan haar tv-programma’s wijdt, kun je de afleveringen terugkijken, maar zijn ook extra video’s te vinden. Zo kun je bijvoorbeeld in 360º binnenkijken bij de huizen die een metamorfose hebben gehad, vind je stylisten die terugblikken op afleveringen en kun je ook wekelijks terugvinden waar de producten uit de metamorfoses te koop zijn.

360 graden

Ook al zin om je huis opnieuw in te gaan richten? Ik ga alvast weer wat inspiratie opdoen!

Over Gepke Poortinga

Gepke Poortinga is journalist bij Eisma Content Marketing. Ze maakt onder andere videoproducties, schrijft artikelen, bedenkt animatiescripts en begeleidt webinars.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *