Zo pak je het aan!
Veel bedrijven die op zoek zijn naar nieuw personeel lopen tegen hetzelfde probleem aan: hoe val je als werkgever nog op wanneer er zoveel openstaande vacatures zijn? Met sterke content kun je meteen duidelijk maken waar jij als bedrijf voor staat. Geef je bedrijf echt een gezicht door je medewerkers een hoofdrol te geven in je content en werf zo nieuwe medewerkers.
Wie een baan overweegt, wil eigenlijk een aantal dingen weten:
- Wat is dit voor een bedrijf?
- Waarin onderscheidt het bedrijf zich van de rest?
- Wat houdt deze functie precies in?
- Past dit bedrijf en de medewerkers bij mij?
Dat kun je natuurlijk allemaal verwerken in je vacaturetekst (wij ontzorgen de klant van a tot z en hier heerst geen 9-tot-5-mentaliteit en we zoeken een spin-in-het-web die out-of-the-box kan denken), maar je kunt het ook laten zien. Bonuspunten als je content aansluit bij het vacatureprofiel. Zoek je een creatieveling? Laat dan zien hoe creatief je zelf bent. Zoek je een verkoper? Die wordt vast blij van een leuke uitdaging.
Infographic
Een infographic is visueel heel aantrekkelijk en staat bomvol informatie. Je kunt er een overzichtelijke weergave van je bedrijf geven, de structuur uitbeelden en er is ook ruimte voor wat humor als dat bij jouw bedrijf en de functie past. Maar je kunt in een infographic bijvoorbeeld ook heel goed de benodigde competenties van een vacature in beeld brengen.

Vlogs
Een leuke en informatieve formule voor een vlogserie is ‘een dag op pad met…’, waarin een medewerker zichzelf filmt tijdens de werkdag. Het geeft een goede inkijk in hoe een dag in een bepaalde functie er precies uitziet, maar het geeft ook meteen een goed beeld van de bedrijfscultuur en -sfeer. Ook leuk: film je collega’s tijdens een leuke belevenis zoals een teamuitje of een trainingsdag.
Blogserie
Je kunt ervoor kiezen een serie blogs door meerdere medewerkers te laten schrijven, of telkens door dezelfde persoon. Door enkele blogs te lezen zal de lezer een beter beeld krijgen van de organisatie. Pas ik bij deze club? Zijn hun waarden en hun visie in lijn met die van mij? Heb ik iets toe te voegen? Wat kan dit bedrijf nog van mij leren?
Bedrijfsvideo
We denken bij een bedrijfsvideo vaak aan een gelikte, reclame-achtig bedrijfsprofiel. Maar ook je bedrijfsvideo kun je een zeer persoonlijk en intiem beeld van je organisatie schetsen. Je kunt over de geschiedenis van je bedrijf vertellen en waar je naartoe wilt. In een bedrijfsvideo komen de kernwaarden van je bedrijf in tekst en beeld tot uiting. In deze blog geven we je nóg vijf redenen om een bedrijfsvideo op te nemen.
Vacaturevideo
Absoluut in opkomst bij het werven van nieuwe medewerkers is de vacaturevideo. Hierin vertelt iemand wat de functie precies inhoudt. Het is een laagdrempelige manier om de kijker kennis te laten maken met het team, het bedrijf te laten zien en te vertellen wat de dagelijkse werkzaamheden precies inhouden. Het leuke is: je kunt het relatief snel en makkelijk zelf maken. Je hebt alleen een collega nodig met een telefoon en een beetje een vaste hand. We maakten er onlangs zelf nog een:
Vind je het lastig om een vacaturevideo te bedenken en te filmen en kun je wel wat hulp gebruiken? Of wil je één van de andere formats inzetten bij het werven van nieuwe medewerkers? Neem dan contact met ons op, één van onze creatieve spinnen-in-het-web denkt graag out-of-the-box voor jou!