Het Corona-virus, we kunnen er niet omheen. Beurzen en evenementen worden geannuleerd, klantbezoeken afgezegd en mensen gaan massaal thuis werken. Begrijpelijk, want gezondheid gaat voor alles. Gelukkig zijn er manieren om toch in contact te blijven met je klanten. Ik geef je vijf tips.
Tip 1: interactie en leads met een webinar
Je hebt je helemaal voorbereid op een evenement dat niet doorgaat. Deskundigen geregeld, standbezetting op orde, marketinguitingen gereed. Dit hoeft niet de prullenbak in! Zet je deskundigen in een webinarstudio, vraag collega’s om achter de schermen als moderator op te treden en gebruik je marketinguitingen als gratis download: voila, je kunt je kennis delen met de klanten, hebt de mogelijkheid tot interactie én verzamelt gegevens van al je kijkers. Meer weten?
Tip 2: zet je lezing om in een vlog of podcast
Heb je een lezing voorbereid die nu is geannuleerd? Behalve in een webinar kun je je verhaal ook omzetten in een vlog of podcast. Schrijft een script, denk bij een video na over beeld en je kunt aan de slag.
Tip 3: geef een whitepaper cadeau
Een goede manier om de kennis in jouw bedrijf te delen, is met een whitepaper. Deze kun je online beschikbaar stellen, na achterlating van een mailadres. Op deze manier verzamel je interessante leads die je later kunt nabellen. Gegarandeerd virusvrij.

Tip 4: giet je boodschap in beeld
De centrale boodschap van je beursdeelname kan heel goed verpakt worden in een animatie of infographic. Je kunt ook een combinatie maken door animatievideo’s te integreren in een interactieve infographic.
Tip 5: wie (op papier) schrijft, blijft
Met een eigen magazine onderscheid je jezelf én zorg je ervoor dat je voor langere tijd op iemands bureau, leestafel of tijdschriftenrek ligt. Een magazine is dus een mooie manier om onder de aandacht te blijven, de relatie met de klanten te versterken, ze op de hoogte te houden en ze periodiek een ‘cadeautje’ te sturen.

Beste Margriet, bedankt voor deze handige tips! Zal er zeker gebruik van maken in deze komende tijd. Ik hoop dat het corona-virus zo snel voorbij gaat. Be safe and let’s flatten the curve.