Van tuinaanleg tot bouwlawaai

De gortdroge zomer van 2018 én de buxusmotten vernietigden mijn tuin compleet. Precies een jaar geleden begon ik daarom met de totale renovatie, stap voor stap, van dit verdorde lapje grond. Had ik ervaring als tuinman? Nee, maar met liefde en doorzettingsvermogen is het toch goed gekomen.

Daardoor ontdekte ik van alles. Bijvoorbeeld dat schrijven zoiets is als het aanleggen van een tuin: Met aandacht kom je van een idee tot een echt plan. Dan ga je aan de slag: eerst flink wat spitwerk, dan selecteer je met kennis van zaken de beste onderwerpen en zet je alles op de optimale plek. Daarna is het aan de kijker/lezer om te genieten van het resultaat.

Geschreven woord

Tuinieren was voor mij nieuw. Schrijven niet. Op allerlei plekken heb ik m’n liefde voor het geschreven woord al kunnen vormgeven: bij verschillende overheidsinstellingen, bij een vakbond en bij branchevereniging Bouwend Nederland. Naast dat werk studeerde ik ook nog (middeleeuwse) geschiedenis in Utrecht, waarbij het ook altijd gaat om het (hand)geschreven woord.

In elke baan was er de combinatie met ander communicatiewerk. De aandacht voor ‘beeld’ bij die woorden blijft maar groeien. Maar beelden hebben ook weer woorden nodig. Schrijven is en blijft de eerste liefde. Dus toen ik speurde naar een mooie plek waar ik veel zou kunnen schrijven, kwam ik Eisma Content Marketing tegen. Ideaal voor iemand met een achtergrond in de wereld van de bouw én communicatie. En grappig genoeg in Doetinchem, dichtbij de plaats waar ik ben geboren en getogen.

Waarde toevoegen

“Content is king” hoorde ik al wel eens vaker. Dat vond ik een open deur. Je sluit altijd aan bij de interesse van je doelgroep en het moet kloppen wat je schrijft. Anders zet je jezelf buitenspel. We leven in een tijd waarin veel meer mensen alert zijn op nepnieuws. Daarom is het belangrijker dan ooit om inhoudelijk betrouwbare, waardevolle content te leveren. Dat kan ik bij ECM echt neerzetten. Zo heb ik met veel plezier bijvoorbeeld onlangs een whitepaper geschreven voor een van onze relaties, over bouwlawaai en wat je kunt doen om dat te voorkomen en te beperken. Dan ga je stevig de materie in, om er uit te komen met een heldere samenvatting waardoor je projectleiders praktische handvatten geeft. Dat is nog maar één van de manieren om bouwprojecten met zo weinig mogelijk gedoe in te passen. Er zijn nog zo veel ontwikkelingen en innovaties in de bouw- en installatiewereld. Altijd interessant, heerlijk om over te schrijven!

Over Pim Nusselder

Pim Nusselder is journalist bij Eisma Content Marketing. Hij maakt onder andere videoproducties, schrijft artikelen, bedenkt animatiescripts en begeleidt webinars.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *