Gezien de volle agenda van Studio Eisma, kunnen we concluderen dat het format ‘webinar‘ onverminderd populair is. Een webinar uitzenden is één, maar wat doe je na afloop om er nog meer uit te halen? Niet achterover leunen en afwachten in ieder geval. Tijd voor actie met deze webinar follow up-tips.
Webinar follow up tip 1: Maak gebruik van de chatlogs en poll-uitslagen
In iedere live-uitzending kunnen kijkers vragen stellen via de chat. Daar kun je na het webinar interessante informatie halen, om weer nieuwe content te maken. Heb je een poll ingezet tijdens de uitzending? Ook de poll-uitslagen geven waardevolle informatie over het kennisniveau van jouw doelgroep en wat hen bezighoudt.
Webinar follow up tip 2: Zoek persoonlijk contact met je kijker
Het ligt voor de hand om na afloop van een webinar contact op te nemen met de kijkers die in de live-uitzending of via de chatfunctie geen antwoord kregen op hun vraag. Zeker doen. En waarom niet íedere kijker te benaderen? Niet alleen om die onbeantwoorde vraag te beantwoorden, maar ook om te onderzoeken waar behoefte aan is, en of/hoe jouw bedrijf daar bij kan helpen.
Webinar follow up tip 3: Besteed aandacht aan de on-demand versie
Een webinar verzorgd door Eisma Content Marketing, is altijd on-demand terug te kijken. Attendeer je netwerk op de deze mogelijkheid, bijvoorbeeld via een blog waarin je een tipje van de sluier oplicht. Uit onderzoek blijkt dat on-demand opnames veel worden bekeken en nieuwe relevante leads opleveren. Over het nut van een on-demand webinar schreven we eerder al een blog.
Webinar follow up tip 4: Verspreid het webinar zelf
Zonde als de opname van het webinar ergens in een mapje op een schijf belandt. Je hebt die .MP4, dus maak er gebruik van! Zet hem op je website (eventueel achter een registratieformulier) en leid prospects ernaartoe via nieuwsbrieven en andere e-mailcampagnes. Ook webinar-fragmenten en triggerende posts op scocial media zijn een goede manier om je webinar te verspreiden.
Tot slot: een webinar is een heel makkelijke manier om informatie over te brengen. Een (half) uur tijdens lunchtijd waarin je je doelgroep bijpraat over de nieuwste ontwikkelingen of een actueel onderwerp in de markt. Het vergt goede voorbereiding, maar je hoeft hierbij niet steeds opnieuw het wiel uit te vinden. Voor jouw organisatie compleet nieuwe onderwerpen bedenken? Niet doen. Beter is bekende onderwerpen pakken en die breder inzetten: je bestaande boodschap brengen door middel van een ander format – het webinar.
Benieuwd naar hoe het team van Eisma Content Marketing jou kan helpen met de (inhoudelijke) voorbereiding, uitvoering en follow up van een webinar? Neem contact met ons op.