“Met een webinar bereik je een breed publiek, direct contact en interactie met de doelgroep!” Mooie woorden, maar wat houdt dat dan daadwerkelijk in, wat is dat effect dan écht? Wat als we dat in concrete cijfers uitdrukken:
In 2019 organiseerde Eisma Bouwmedia 11 online webinars, dit resulteerde in 3440 aanmeldingen. 60% daarvan, dus 2033, keek live mee en nog eens 1588 kijkers keken op een later zelf uitkozen tijd terug. Er werden 1830 vragen beantwoord in de chat en er werd 2250 keer op de call to action-buttons geklikt.
Mooie getallen, gemiddeld betekent dit dat er per webinar 329 kijkers waren en dat er per webinar 204 keer op call-to-actions werd geklikt. Gemiddeld werden er per webinar 166 kijkersvragen beantwoord. Persoonlijk kan ik me geen ander medium bedenken waarbij je zo snel en effectief jouw publiek kunt bereiken. Waarbij je alle doelen van content marketing – informeren, adviseren, verbinden, interactie met het publiek en het genereren van leads – in één keer bereikt.
Uiteraard is het resultaat afhankelijk van het onderwerp. Kies je voor een niche, dan is de kijkersgroep waarschijnlijk kleiner. Is jouw onderwerp voor een breed publiek interessant ofis het technologisch of maatschappelijk ‘hot’, dan bereik je veel meer mensen. Eén ding is zeker: het delen van waardevolle kennis en meepraten over relevante onderwerpen die spelen in jouw branche zetten jouw bedrijf op de kaart als kennispartner.
Wil je meer weten over het organiseren van een webinar? Neem dan contact met ons op of meld je aan voor de nieuwsbrief van Eisma Content Marketing.
Je kunt ook hier onze nieuwe whitepaper over webinars downloaden!