Ga naar hoofdinhoud

Waarom verhalen vertellen?

Is er iets binnen je organisatie dat de moeite waard is om te delen? Zijn er personen binnen het bedrijf die met passie kunnen praten over de oplossingen die jullie bedrijf heeft voor de klanten? Of nog beter, zijn er klanten die bevlogen kunnen vertellen over wat hen drijft of angst inboezemt en in de slipstream daarvan jullie betrokkenheid of toegevoegde waarde kunnen etaleren? Niet omdat je dat van ze vraagt, maar omdat zij dit verhaal, dat ook hun verhaal is, graag willen vertellen. Omdat jullie bedrijf iets voor ze betekent.

Uitgeven

Merken worden uitgevers, is een gevleugelde uitspraak. Maar dat betekent niet dat merken of bedrijven ervaring hebben met het schrijven van een verhaal dat mensen kan raken. Of het nu gaat om testimonials of een maandelijkse whitepaper op je site, een periodiek relatiemagazine of een eenmalige jubileumuitgave.

Journalisten zijn gewend ‘in de huid’ van de (potentiële) lezer te kruipen en die elementen in het verhaal te brengen die er toe doen. Niet voor jou, maar voor je publiek. Prikkelend, met passie. Altijd op zoek naar een nieuwe invalshoek en ook nog op een geloofwaardige manier.

Relevant voor je publiek en jezelf; wij kunnen ervoor zorgen dat je met enige regelmaat op de radar blijft. Er komt ritme in je content. Want één goed verhaal is mooi, maar wil je relevant worden voor je publiek, dan moet er een rode draad zijn die verder wordt uitgesponnen. Gedoseerd en volgens een strategie. Liefst ook nog in een format dat iedereen binnen uw eigen organisatie begrijpt en past bij het DNA van het bedrijf. Want doelloos verhalen de ether in slingeren heeft geen zin.

Wil je meer merkbekendheid genereren, leads scoren of je webtraffic verhogen, wil je worden gezien als autoriteit op je vakgebied of verbindingen leggen tussen allerlei actoren in dezelfde markt? Vragen die je jezelf vooraf dient te stellen. Wij helpen graag met spiegelen, ontdekken waar jouw organisatie echt voor staat en in excelleert.

Heb je het idee dat Eisma Content Marketing je kan helpen? Neem dan contact met ons op.

Wil je graag voor je eigen organisatie een content marketing strategie opstellen? Download dan onze infographic ‘In 9 stappen naar een content marketing strategie’.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.