GEPKE POORTINGA

 

 


Content marketing-journalist
T: 088 – 2944 975
E: g.poortinga@eisma.nl

 

”Doe de dingen die je graag wilt doen nu, want je weet nooit of er later nog een kans komt.”

Ik ben content marketing-journalist. Ik produceer en coördineer content marketing-formats voor onze klanten. Samen met de klant bekijk ik hoe zij op een originele en creatieve manier invulling kunnen geven aan het door hen gekozen thema. Een mooie mix van commercieel en redactioneel werk. Behalve tekstuele producties, ben ik ook betrokken bij het realiseren van video’s, animaties en webinars en schrijf ik artikelen voor onze website.

Als je een magazine zou zijn, welke zou je dan kiezen?
National Geographic Magazine.

Wat zou je doen met een miljoen?
De wereld rondreizen.

Welke gebeurtenis is in je (werkende) leven belangrijk geweest?
Het moment dat ik er voor koos om de switch van kapster naar journalist te maken was een belangrijke gebeurtenis in mijn leven. Maar ook het jaar dat ik alleen naar Australië ben gegaan om te werken en te reizen.

Hoe ziet jouw perfecte vakantie eruit?
Geen wekker. Fijn gezelschap. Niet te warm en niet te koud. Geen calorieën hoeven tellen. Mooie omgeving. Nieuwe dingen ontdekken. Niet verbrand zijn door de zon.

Wat is de laatste serie die je hebt gekeken?
Game of Thrones, seizoen 7.

Waar word je blij van?
Tijd doorbrengen met mijn vrienden, familie en liefde. Verdiepen in de volgende vakantiebestemming. Kattenvideo’s bekijken op YouTube. Weer in die oude broek passen. Zomersproeten krijgen door de zon. Naar de Ikea gaan. Patatje oorlog zonder ui. Rommelmarkten afstruinen. En mijn werk natuurlijk!

Print of digitaal?
Digitaal

Hoe ziet een typische werkdag er voor jou uit?
Een kantoordag begint met een kop koffie en het beantwoorden van mails. Ik kijk of er aanpassingen aan opgeleverde producties gedaan moeten worden en verwerk deze. Vervolgens ga ik aan de slag met de content die gemaakt moet worden. Het verschilt per dag wat dat is. Ik schrijf blogs, whitepapers, scripts of artikelen over uiteenlopende onderwerpen. Gemiddeld gezien ben ik één of twee dagen per week buiten de deur voor het opnemen van een video, interview, webinar of klantbezoek.