Strategie - Eisma Content Marketing Ga naar hoofdinhoud

Strategie

Een goede content marketingstrategie heeft aandacht nodig. Veel bedrijven worstelen met het startpunt. En niet alleen de strategie is lastig, ook het bedenken van thema’s, onderwerpen en invalshoeken valt in de praktijk niet mee.

Om klanten een houvast te bieden, ontwikkelt Eisma Content Marketing het negen-stappenplan. Startpunt is altijd het bepalen van je doelstelling. Vanuit hier volgen de overige acht stappen:

  1. Bepalen doelstelling
  2. Thema’s vastleggen
  3. Doelgroep bepalen
  4. Informatiebehoefte vastleggen
  5. Inventarisatie media en kennis in bedrijf
  6. Contentformats bepalen
  7. Contentplanning maken
  8. Contentcreatie
  9. Het meten van de resultaten

Workshop

Heb je hulp nodig bij het bepalen van jouw content marketingstrategie, dan organiseren we samen met jou en je collega’s de workshop ‘Contentstrategie en Contentplanning’. We starten met een korte uitleg over de theorie, die dient als basis voor de verdere workshop.

Daarna komt de praktijk aan bod, waarbij jij en je collega’s actief bezig zijn met het bepalen van een content marketingstrategie voor jouw bedrijf. Gedurende de workshop maak je samen gerichte keuzes voor een effectieve content marketingstrategie en je vult deze strategie in met concrete contentideeën. Aan het einde van deze workshop heb je dan ook de contouren van een content marketingplan staan en kun je aan de slag.

Jeroen van der Molen, commercieel manager bij Eisma Content Marketing en tevens (mede)workshopleider: “We laten klanten zien welk pad ze moeten bewandelen om tot een goede contentstrategie te komen. Vaak willen ze wel ‘iets met content marketing’, maar het ook daadwerkelijk doen, daar loopt het vast.’’

Er wordt van deelnemers wel wat huiswerk verwacht. Wat voor de klant belangrijk is, is dat zij met verschillende disciplines aanwezig zijn tijdens de workshop. En dan bedoel ik: iemand van zowel verkoop, als iemand van R&D of marketing bijvoorbeeld. Want iedereen heeft weer zijn eigen idee over klanten, doelgroepen en doelstellingen. Daarnaast is het goed dat de klant vooraf alvast nadenkt over het onderwerp, de doelgroep en veel gestelde vragen aan de onderneming.”

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf en wil je serieus aan de slag met content marketing? Neem eens een kijkje op onze Workshop-pagina of neem direct contact met ons op.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *