MARGRIET BRUS

 

 


Content marketing-journalist
T: 088 – 2944 913
E: m.brus@eisma.nl

 

”Getting old isn’t that bad, considering the alternative”

Ik ben content marketing-journalist en content-coördinator. Dat houdt in dat ik regelmatig mee naar klanten ga, om samen te bepalen hoe zij het beste invulling kunnen geven aan hun content marketing-strategie. We bedenken welke content-items hier het beste bij passen en hoe we deze items kunnen realiseren. Daarnaast pak ik (een deel van) de uitvoering op: van het schrijven van artikelen en whitepapers tot het maken van video’s en animaties en het ondersteunen bij webinars. 

Waar kan men je ’s nachts voor wakker maken?
Friet met mayo of dubbelzoute drop.

Schrijven of typen?
Typen, lekker snel en leesbaar, in tegenstelling tot mijn handschrift. Mijn collega’s worden soms wel een beetje zenuwachtig van mijn geratel met vier vingers.

Als je morgen wakker zou worden en je had 1 nieuwe kwaliteit of vaardigheid, wat zou het zijn?
Richtingsgevoel! Dankzij google maps en mijn navigatiesysteem kom ik overal, maar draai mij één keer rond in mijn eigen straat en ik weet niet meer waar ik ben.

Wat zouden je beste vrienden over je zeggen?
Dat ik altijd eerlijk ben, soms misschien iets te.

Wat is het laatste boek dat je hebt gelezen?
Ik doe aan synchroon lezen, dus ‘Wij zijn ons brein’ van Dick Swaab, ‘Vader’ van Karl Ove Knausgard en ‘De man en het hout’ van Lars Mytting. Ik verslind alles wat ik tegenkom.

Hoe ziet jouw perfecte pizza eruit?
Met veel kaas en artisjok. Maar liever nog een Flammkuchen, met crème fraiche en spekblokjes.

Wat beschouw je als je belangrijkste bezit?
Geen bezit, maar wel het allerbelangrijkste: mijn dochter.

Hoe ziet een typische werkdag er voor je uit?
Een typische werkdag bestaat gelukkig niet! Ik ben regelmatig buiten de deur voor een interview, video of klantbezoek. De locaties waar ik kom, zijn erg afwisselend: van grote bouwplaatsen tot een kleine woning waar een cv-ketel wordt vervangen en van eenmansbedrijfjes tot multinationals. Is dat niet het geval, dan ben ik aan het schrijven, maak ik animatie- en videoscripts, of een blog voor onze eigen website. Omdat we klanten in uiteenlopende sectoren hebben, betekent het ook dat ik me vaak eerst goed moet inlezen in een onderwerp. We zitten met alle journalisten dicht bij elkaar, dus tussendoor overleggen we regelmatig over de dingen die we maken. Ook bedenken we samen regelmatig nieuwe formats en diensten voor onze klanten, zodat we ze steeds datgene kunnen aanbieden waar de meeste behoefte aan is.