Content marketing door Tinder

Het is de maand van de goede voornemens. Naar de sportschool, gezonder eten, stoppen met roken en meer tijd doorbrengen met familie en vrienden staan hoog op ons lijstje. Maar januari is ook de maand met een piek in het datingseizoen. Uit onderzoek van Match.com blijkt dat de meeste actie plaatsvindt tussen eind december en halverwege februari. Dat betekent een grotere vijver om uit de vissen, dus hoog tijd om die datingapp weer eens te openen.

Tinder

Eén van de bekendste datingapps is Tinder. Je hebt vast zelf wel eens naar rechts of naar links geswiped; op je eigen telefoon of op die van een ander. Eerder stond de app altijd bekend om het makkelijk scoren van een date die vaak maar één nacht duurde. Hier op de redactie wordt het ook wel de ‘hormonaal gedreven datingapp’ genoemd. Maar dat is inmiddels niet meer zo. Velen vinden een serieuze partner door de app en de eerste Tinderbaby’s zijn al geboren. Het bedrijf is sinds kort een wereldwijde campagne gestart met een animatievideo gemaakt door productiemaatschappij Buck. Daarmee laat Tinder zien dat ze meer is dan een simpele datingapp.

Geschiedenis van relaties

De animatie ‘Invention of Together’ laat in 75 seconden zien hoe het daten eigenlijk is ontstaan en welke verschillende fases we door de eeuwen heen zijn doorlopen. Sinds het ontstaan van de mensheid zijn we op zoek naar een connectie met anderen, maar we hebben het onszelf behoorlijk lastig gemaakt als het om ons samenzijn gaat. De animatie start met de prehistorie, voordat de menselijke beschaving met allerlei gecompliceerde regels kwam. Klassenonderscheid, religieuze bezwaren, politieke verschillen, gearrangeerde huwelijken en maatschappelijke scheidslijnen zijn slechts een aantal voorbeelden daarvan.

Tot nu toe. Want met  de Tinderapp kunnen gebruikers swipen op wie ze maar willen en zijn deze regels niet meer van toepassing. Tinder maakt het weer mogelijk om die menselijke connectie terug te vinden, en wie weet zelfs de liefde.

Ik ben in ieder geval overtuigd door deze prachtige animatie. Ga jij swipen?

Over Gepke Poortinga

Gepke Poortinga is journalist bij Eisma Content Marketing. Ze maakt onder andere videoproducties, schrijft artikelen, bedenkt animatiescripts en begeleidt webinars.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *