De Contentbijbel van Cor Hospes

de contentbijbelHet ziet er uit als een bijbel en is bijna net zo dik. En het staat vol met prachtige voorbeelden en cases uit de praktijk, gekoppeld aan de theorie.

In het eerste hoofdstuk geeft de Contentbijbel veel voorbeelden van de historie van contentmarketing in Nederland, van Verkade-plakplaatjes-albums tot de M(elk)-brigade. En ook Flipje van De Betuwe is aanwezig. Leuk om dit te zien en het geeft ook gelijk weer dat Content Marketing al een rijke historie heeft.

In dit boek geen gebrek aan inspirerende content marketing-voorbeelden. Bijvoorbeeld Triodos Bank en de in het content marketing-wereldje bekende Jyske Bank, een Deense Bank die eigenlijk is omgeturnd in een mediabedrijf, met een eigen tv-zender, om een betere bank te worden. Een boek vol inspirerende verhalen, maar ook erg praktisch te gebruiken. In het tweede deel van het boek een stappenplan voor Content Marketing.

De Contentbijbel is een vlot geschreven boek die je met veel plezier zult lezen. Een boek dat bij iedere content marketeer in de kast hoort te staan.

Over Margriet Brus

Margriet Brus is content-coördinator bij Eisma Content Marketing. Ze begeleidt videoproducties, animaties, infographics en webinars en schrijft artikelen.