Inspirerende content marketing: WestWing

Bijna altijd ben ik wel met mijn interieur bezig. Je zou zeggen dat mijn appartement er daarom heel ‘stylish’ uit ziet. Dat is helaas niet het geval. Het is eerder een mengelmoesje van stijlen en ook heb ik veel te veel spullen op 35 vierkante meter. Ik struin kringlopen af, ben groot Ikea-fan, volg interieurstilisten en ook online is er genoeg te shoppen. Eén van mijn favoriete webshops is WestWing. Tot mijn grote verbazing nog onbekend bij mijn collega’s.

Interieurinspiratie en -tips

WestWing is actief in veertien landen, werkt met meer dan vijfduizend merken en heeft zo’n dertig miljoen leden. Iedere dag publiceren ze nieuwe sales en ook de aankomende sales zijn zichtbaar. Van betaalbare merken tot designerproducten, van grote meubels tot kleine woonaccessoires, alles is te verkrijgen met hoge korting. Ze bieden niet alleen deze producten aan, maar geven ook interieurinspiratie en -tips. Zo hebben zij een online magazine met verschillende thema’s als: Binnenkijker, DIY, How To, Lifestyle, Inspiratie en Buying Guides.

WestWingNow

Daarnaast hebben ze WestWingNow; een interieurshop met een vast assortiment. Onder het kopje ‘WestwingNow Looks’ kun je veel woonstijlen vinden die door interieurexperts zijn uitgezocht ter inspiratie. Het mooie is dat je de items ook direct kunt bestellen. Hetzelfde kan via hun Instagram-account.

Influencers

Ook weten ze influencers, zoals Anna Nooshin te strikken voor hun uitingen. Anna Nooshin blogt en vlogt dagelijks, presenteert, heeft haar eigen YouTube-kanaal en is regelmatig te zien op televisie. Sinds kort heeft ze een nieuw kantoor in hartje Amsterdam. Omdat de inrichting nog wat te wensen overliet, schakelde ze de hulp in van de Creative Director van WestWing voor een make-over. De producten kunnen ook weer meteen worden aangeschaft in de webshop.

Naast het inzetten van influencers, schromen ze ook niet om van het thema interieur af te wijken en interviewen ze bloggers over hun reizen en hoe zij hun verjaardag vieren. Genoeg content dus om eens lekker door te nemen. Ik ga eens rondneuzen en kijken of ik mijn huis nog meer kan opvullen. Kennelijk is er ook een naam voor mijn interieurstijl: eclectisch.

‘Ben jij van alle stijlen thuis? Dan is de eclectische look je op het lijf geschreven. Voor een sprankje oosterse glam kun je het best zo’n sierlijke fauteuil in je mandje stoppen. Voeg daar wat industriële spierballen aan toe, in de vorm van zo’n houten bank. Ontbreekt het vleugje vintage nog? Wees niet bang: je vindt hier een selectie vloerkleden in de meest authentieke prints en kleuren.’

Klinkt toch net iets beter dan een ‘mengelmoesje’.

 

Over Gepke Poortinga

Gepke Poortinga is journalist bij Eisma Content Marketing. Ze maakt onder andere videoproducties, schrijft artikelen, bedenkt animatiescripts en begeleidt webinars.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *