Tips voor uw webinarpromotie

Organiseert u een webinar met Eisma Media Groep? Vóór de uitzending kunt u al veel doen om zoveel mogelijk aandacht te genereren.
laptop koptelefoon

  • In het algemeen: maak een communicatieplan over wanneer en waar u wat gaat aankondigen met betrekking tot het webinar. Begin al geruime tijd (ongeveer 6 weken) van tevoren met uw communicatie, bijvoorbeeld met een artikel in uw bedrijfsmagazine of op uw website. Eisma maakt een persbericht over het webinar, dat als basis kan dienen voor uw eigen communicatie.
  • Is uw publiek al bekend met het fenomeen webinar? Leg het nog eens uit, ook intern. Breng uw collega’s (zeker de buitendienstmedewerkers) op de hoogte van het webinar en vraag hen dit te delen met klanten.
  • Kondig het webinar aan via uw eigen kanalen, zoals website, nieuwsbrieven, social media maar ook bijvoorbeeld uw e-mailhandtekening. Wees niet bang dit meerdere malen te doen. Vraag relevante contacten, leveranciers, partners het webinar te delen.
  • Trek extra publiek door voorafgaand aan de uitzending al een tipje van de sluier op te lichten. Haal bijvoorbeeld een interessant feit of prikkelende stelling uit het script (dat u vooraf krijgt) en gebruik dit in uw communicatie. Gebruik daarbij zoveel mogelijk de directe aanmeldlink. Hoe minder vaak mensen hoeven door te klikken, hoe groter de kans dat ze zich aanmelden.
  • Denk tijdig na over een goede call-to-action. U kunt er 1 tot 3 kwijt aan het einde van het webinar.
  • Verstuur vlak voor het uitzendmoment (zelfs op de dag zelf) nog een nieuwsbrief met de aanmeldlink. De ervaring leert dat de meeste aanmeldingen in de laatste twee weken (tot de laatste minuten voor uitzending!) binnenkomen.

Deze en nog veel meer tips en relevante informatie over webinars leest u in onze whitepaper. Deze is na het invullen van onderstaand formulier gratis te lezen.

Whitepaper webinar aanvragen