”Lui achterover hangen is er niet bij”

Content marketing, een begrip waar we je mee doodgooien. Wij hopen dat je er inmiddels het belang van inziet, maar een goede strategie achter jouw content is daarnaast ook heel belangrijk. Door strategisch te werk te gaan wordt het meetbaar of jouw content het gewenste effect heeft gehad. Maar heb je wel eens nagedacht over het gewenste effect? Voor wie maak je je content eigenlijk en aan welke content vormen heeft jouw doelgroep behoefte? Dit zijn vragen die van groot belang zijn voordat je überhaupt start met content maken en deze worden beantwoord in een goed uitgedachte content marketing-strategie.

Op bezoek bij…

Vorige week waren we op bezoek bij Itho Daalderop om samen met hen na te denken over een content marketing-strategie gedurende de workshop: contentstrategie en contentplanning. Naar aanleiding van een positieve uitkomst van de eerste workshop van een aantal maanden geleden was er een tweede workshop gepland met een nieuw thema, die afgelopen week plaats vond. Na afloop vroeg redacteur Veerle aan marketing manager Feline Harms wat ze van de workshops vond:  ‘’De workshops zijn heel erg nuttig. Het dwingt je om goed na te denken over de kernboodschap, en hoe je je wilt positioneren in de markt. Ik vind dat deze workshops heel efficiënt werken omdat je uiteindelijk toewerkt naar middelen die ècht bij de doelgroep passen.’’

Door middel van meerdere brainstormsessies ga je in de workshop samen met je collega’s aan de slag en word je zelf aan het werk gezet. Lui achterover hangen is er niet bij, want je wordt geprikkeld om actief mee te denken met elkaar. Feline licht toe: ‘’Wat heel fijn is aan de workshop is dat je het samen doet met het team, heel bewust denken we allemaal na over het thema en de doelgroep. We hebben enorm veel van elkaar opgestoken.’’

Tot slot denk je tijdens de workshop ook alvast na over een planning, hoe lang hebben we? Is het haalbaar om de gewenste middelen binnen het gestelde tijdsbestek op te leveren? En via welke kanalen gaan we de content verspreiden? ‘’Het content marketing plan dat we hebben gemaakt met z’n allen is niet voor 1 of 2 maanden,’’ zegt Feline, ‘’het is voor langere tijd te gebruiken en herhaaldelijk in te zetten dus we hebben er erg veel baat bij gehad.’’

Hoe zat het ook alweer?

Wat hield dat ook alweer in, een workshop? We schreven er al eerder over, maar ik kan me voorstellen dat je een opfrisser kunt gebruiken. Om jou te helpen met het maken van een content marketing-strategie bieden wij de workshop: contentstrategie en contentplanning aan. In deze workshop tackelen wij samen met jou en je collega’s ons 9 stappenplan aan de hand van canvassen. Bij elke stap hoort zo’n ‘canvas’ en zo gaan we op zoek naar onder andere een thema, doelstelling en persona. Uiteindelijk mondt dit uit in een volledig ingevuld 9 stappenplan en heb jij je content marketing-strategie helder voor jouw bedrijf en weet je hoe je content marketing kunt inpassen in je algehele marketingplan.

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf en wil je serieus aan de slag met content marketing? Neem eens een kijkje op onze Workshop-pagina of neem direct contact met ons op.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *