Stap 8: Contentcreatie

Bij Eisma Content Marketing hanteren we een 9-stappen-plan om tot je eigen content marketing-strategie te komen en deze uit te werken in passende content-items. Deze 9 stappen hanteren we ook in onze strategie-workshops samen met klanten. Om je een idee te geven van wat deze 9 stappen precies inhouden, behandel ik hieronder stap acht: contentcreatie.

Wat vooraf ging was nog maar het begin

Wanneer je hele plan zo goed als staat, breekt de tijd aan om deze uit te voeren. Content vraagt om een lange adem, het is erg arbeidsintensief en kost veel tijd wanneer je het goed wilt aanpakken. Een contentplan maken is nog relatief simpel, maar de uitvoering ervan en het organiseren vergt veel tijd van jou en je collega’s. Daarom is het verstandig om jezelf een aantal dingen af te vragen zoals: kunnen we kwalitatief goede content maken? En hebben we überhaupt tijd voor content marketing? Antwoorden op deze vragen zullen je helpen een keuze te maken of je de content marketing zelf gaat doen of dat je het uit gaat besteden.

Contentrollen

Bij het proces van content marketing zijn meerdere belangrijke rollen te onderscheiden. Zo heb je bijvoorbeeld een strateeg, maar ook een planner, een creator en een hoofdredacteur nodig. Uiteraard kan een persoon meerdere rollen vervullen, maar het is goed om stil te staan bij het belang van alle rollen. Wanneer je niet de capaciteit en bemanning hebt om je content marketing goed uit voeren is het raadzaam eens om tafel te gaan met je collega’s. Misschien is het beter om je content marketing uit te besteden voor een betere uitvoering.

Hulp nodig?

Lees hier meer over de vorige stap: een contentplanning maken. Je kunt zelf aan de slag gaan met deze stappen, maar we kunnen je er ook bij helpen in de vorm van een workshop voor en bij jouw bedrijf. Meer weten?

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *