Stap 9: Meten behaalde resultaten

Bij Eisma Content Marketing hanteren we een 9-stappen-plan om tot je eigen content marketing-strategie te komen en deze uit te werken in passende content-items. Deze 9 stappen hanteren we ook in onze strategie-workshops samen met klanten. Om je een idee te geven van wat deze 9 stappen precies inhouden, behandel ik hieronder stap negen: het meten van de behaalde resultaten met de content.

De allerlaatste stap

De allerlaatste stap van je content marketing-strategie: het meten van je behaalde resultaten. Aan het einde van de cyclus, wanneer de content is gerealiseerd en gepubliceerd, wil je natuurlijk kijken of de content ook het beoogde effect heeft gehad.

Meten is weten

Er zijn een aantal tools waarmee je dit kunt meten. Centraal staat uiteraard je vooraf opgestelde doelstelling, is die behaald? Wilde je meer bezoekers op je site? Of meer offerteaanvragen? Systemen die je kunt raadplegen voor het meten van je resultaten zijn bijvoorbeeld: Google Analytics, je nieuwsbrievensysteem, of misschien hebben jullie wel een marketing automation software. Zoek eerst uit welke tool het beste bij jouw doelstelling past en begin dan met je analyse.

Hulp nodig?

Lees hier meer over de vorige stap: contentcreatie. Je kunt zelf aan de slag gaan met deze stappen, maar we kunnen je er ook bij helpen in de vorm van een workshop voor en bij jouw bedrijf. Meer weten?

 

Over Veerle Gnodde

Veerle Gnodde is journalist bij Eisma Content Marketing. Ze maakt onder andere videoproducties, schrijft artikelen en scripts en begeleidt webinars.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *