Voorbeeld: beursanimatie Alprokon

AlprokonDeurnaaldfabrikant Alprokon bouwt veiligheid. Je hele leven lang. Die boodschap vertaalde Eisma Content Marketing in een animatie. Deze animatie was afgelopen week te zien op de beurs Gevel 2018 in Ahoy Rotterdam.

Op de beurs vertelt adjunct-directeur Richard Snel over hoe functionaliteit geen afbreuk hoeft te doen aan de esthetiek. Snel hoopt verder te bouwen aan de naamsbekendheid van deurnaalden. “Bij het woord deurnaald gaat er bij veel mensen geen belletje rinkelen. Maar als ik het heb over zo’n aluminium strip tussen een dubbele deur weten mensen het wél. Van kraamkamer tot crematorium; je hele leven lang. Overal kom je deurnaalden tegen, maar niemand is zich hiervan bewust. Dat bewustzijn moet groeien. Wij leveren aan bijvoorbeeld het Erasmus Medisch Centrum en zeer recent aan het Van der Valk hotel Apeldoorn. Mooie en prestigieuze projecten waar we trots op zijn. Dat gaan we meer uitdragen in onze media-uitingen.”

Bij architect aan tafel

Alprokon
Richard Snel

Het verbeteren van de naamsbekendheid sluit aan bij de ambitie om eerder in de bouwkolom terecht te komen. Snel verduidelijkt: “Ons product wordt via de ijzerwaren vakhandel aan aannemers geleverd. Opdrachtgevers doen een beroep op ons in de realisatiefase van bouwprojecten. Dat is te laat. Wij willen al eerder in de ontwerp- en programmafase bij de architect aan tafel zitten. Juist om de functionaliteit van ons product te beschrijven, niet het product zelf. Op die manier ‘verkopen’ we ons product voor de aannemer en de ijzerwaren vakhandel.” Het volledige interview met Snel is hier te lezen.

 

Over Koen Wieriks

Koen Wieriks is journalist bij Eisma Content Marketing. Hij houdt zich onder andere bezig met het maken van video-producties, schrijven van artikelen en begeleiden van webinars.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *