Voorbeeld: werken aan je werkgeversreputatie

Er is veel te kiezen op de arbeidsmarkt. Daarom dien je je als werkgever te onderscheiden. Dat kun je doen door verhalen te vertellen. Op die manier laat je zien wat het DNA is van je bedrijf, en wat jij naast een bepaalde baan nog meer te bieden hebt qua sfeer, mentaliteit en voorwaarden.

Steeds meer werkgevers zetten dan ook content marketing in om hun eigen organisatie helder te positioneren en hiermee nieuwe medewerkers te werven. Dat betekent dat de afdeling marketing steeds vaker zal samenwerken met HR.

Assa Abloy Entrance Systems gaf ons vorig jaar de opdracht om mee te denken over hoe zij hun Werken Bij pagina aantrekkelijker konden maken voor toekomstige medewerkers. Dat leidde tot een geheel nieuwe pagina-opzet met veel videocontent. We maakten onder andere een bedrijfsfilm, die de kernwaarden van het bedrijf laat zien.

Daarnaast gaven we de werknemers van Assa Abloy Entrance Systems een gezicht. In een video vertellen ze onder andere wat hun functie precies inhoudt, en hoe een werkdag eruit ziet. Met name de servicemonteur functies, waar nu veel vacatures voor uit staan, hebben we uitgelicht. Maar ook de sales binnen- en buitendienst komen aan bod.

Tot slot zijn alle teksten opnieuw geschreven of herschreven, hebben we de indeling overzichtelijker gemaakt en is de vormgever aan de slag gegaan met iconen in de huisstijl van Assa Abloy Entrance Systems.

Wil jij ook je Werken Bij pagina herpositioneren, en voorzien van mooie content? Neem dan contact met ons op.

Over Gepke Poortinga

Gepke Poortinga is journalist bij Eisma Content Marketing. Ze maakt onder andere videoproducties, schrijft artikelen, bedenkt animatiescripts en begeleidt webinars.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *