Zakelijke storytelling: 4 tips

In het ‘echte’ leven doen we niets anders dan elkaar verhalen vertellen. We vertellen onze avonturen, delen ervaringen en bieden een luisterend oor waar nodig. Deze persoonlijke verhalen scheppen een band tussen de verteller en de luisteraar en zijn vaak de basis voor het opbouwen van een relatie.

Hoe zou het zijn als we datzelfde kunnen doen met onze klanten?

Zakelijke storytelling is gericht op interactie in een zakelijke setting. Je wilt de klant bereiken op een emotioneel niveau. Als je jouw verhaal goed vertelt, dan brengt dat een bedrijf tot leven. Mensen willen daar deel van uitmaken. Storytelling is dan ook één van de belangrijkste onderdelen van content marketing. Maar hoe doe je dat?

In onderstaande animatie geven we je 4 tips over hoe jij een succesvol verhaal vertelt.

Wil jij hulp bij het vertellen van jouw verhaal? Neem dan contact met ons op.

Over Gepke Poortinga

Gepke Poortinga is journalist bij Eisma Content Marketing. Ze maakt onder andere videoproducties, schrijft artikelen, bedenkt animatiescripts en begeleidt webinars.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *