Op zoek naar kennis
Nu je je doelgroep uitgebreid geanalyseerd hebt en weet aan welke informatiebehoefte je moet gaan voldoen is het tijd om te inventariseren naar de kennis die in je bedrijf aanwezig is. Want je weet nu over welke onderwerpen je gaat schrijven, maar waar ga je informatie vandaan halen? Beschik je intern over voldoende kennis, of zul je het toch extern moeten gaan zoeken?
Content verspreiding
Uiteindelijk wil je je gemaakte content natuurlijk gaan verspreiden onder je doelgroep, maar hoe ga je dat doen? Het is tijd om te gaan kijken naar je beschikbare mediakanalen. Beschikbare mediakanalen zijn onder te verdelen in drie groepen. Namelijk owned media, paid media en earned media. Elke groep heeft andere kanalen tot zijn beschikking en afhankelijk van je budget kun je verschillende soorten media gebruiken om je content mee te verspreiden.
Hulp nodig?
Lees hier meer over de vorige stap: informatiebehoefte vastleggen. Je kunt zelf aan de slag gaan met deze stappen, maar we kunnen je er ook bij helpen in de vorm van een workshop voor en bij jouw bedrijf. Meer weten?