Boost je bekendheid met influencers

Meer dan 360.000 volgers op Instagram, een YouTube-kanaal met 186.000 abonnees en bijna 40.000 volgers op Facebook. Klinkt interessant, toch? Het gaat om de social media-accounts van Eva Roemaat en Jesse Drent. In de paardenwereld zijn ze razend populair met hun vrijheidsdressuurkunsten. Paardenblad Bit ging een samenwerking met de social influencers aan om een groter bereik te creëren.

Social influencers inzetten om een merk te promoten is hot. Maar hoe pak je dit op een tactische manier aan zonder een te groot reclamegevoel? Door interessante inhoud te maken. Met die gedachte in het achterhoofd maakte paardenblad Bit met social influencers Eva Roemaat en Jesse Drent een magazine: Bit Vlogazine (zie onderaan het artikel). Eva en Jesse zijn paardenliefhebbers in hart en nieren en doen vrijheidsdressuur met hun paarden. Een beetje paardenliefhebber kan op social media niet om hen heen. Het Bit Vlogazine staat bomvol leuke verhalen met Eva en Jesse. Op deze manier komt Bit onder de aandacht bij de volgers van Eva en Jesse. En dat niet alleen: bij de verhalen zijn op verschillende manieren merken van derden betrokken. Zo bevat het magazine bijvoorbeeldeen groot interview met Eva en Jesse en krijgt de lezer een kijkje in hun dagelijkse leven op stal, waarbij ze op de foto’s gesponsorde kleding dragen.

Les aan Anky

Tijdens het maken van deze verhalen zijn direct foto’s en video’s op social media gedeeld en bij het verschijnen zijn online voorproefjes van de artikelen gepubliceerd. Zo werd een dubbelslag gecreëerd: de fans van Eva en Jesse kregen op social media middels de foto’s en video’s de merken te zien en de lezers van het tijdschrift leerden door de inhoud heen de favoriete merken van vrijheidsdressuurexperts Eva en Jesse kennen. Het meest interessante voorbeeld is misschien wel het artikel met Anky van Grunsven. Samen met haar twee kinderen kreeg Anky van Eva en Jesse een lesje vrijheidsdressuur. Zowel Eva en Jesse als Anky en haar kinderen dragen hierbij gesponsorde kleding. In het printmagazine was plaats voor een artikel van zes pagina’s met negentien foto’s. Op social media werden foto’s en video’s van de les gedeeld op de social-kanalen van Bit, Eva en Jesse én Anky. Daarmee is een gigantisch bereik gecreëerd onder alle fans.

Cocreatie

Als bedrijf is het kortom erg interessant om influencers in te schakelen om een groot bereik te creëren onder die doelgroep die met ‘traditionele’ middelen vaak moeilijker te bereiken is. Nodig bijvoorbeeld eens een vlogger uit op jouw bedrijf voor een interessante rondleiding. Of zoek de samenwerking in het gezamenlijk creëren van content die voor jullie beiden interessant is, zoals je eigen Vlogazine!

Dubbelslag maken met een Vlogazine

Een Vlogazine is een printmagazine dat geheel in het teken staat van vloggers en social influencers. Een Vlogazine bevat interviews met en verhalen over vloggers, die hun tips en tricks weggeven aan de lezers. Zo’n Vlogazine staat vol interessante verhalen met de vloggers, die tijdens het maken en bij het verschijnen van het blad met tekst, foto’s en video’s volop op social media gedeeld worden. Zo valt een dubbelslag te maken: met de interessante content bereikt jouw merk op social media de fans van de influencers én krijgen de lezers van het tijdschrift de koppeling tussen jouw merk en de vloggers onder ogen.

Tekst: Tamara van de Krol
Fotografie: Lonneke Ruesink

Het volledige artikel is verschenen in het magazine Content. Marketing met een verhaal. Bestel hier gratis een exemplaar.

Over Margriet Brus

Margriet Brus is content-coördinator bij Eisma Content Marketing. Ze begeleidt videoproducties, animaties, infographics en webinars en schrijft artikelen.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *