Content met een glasheldere boodschap

Bedrijven zijn vaak gewend om producten of diensten in de spotlight te plaatsen, in advertenties bijvoorbeeld. We weten vaak heel goed wat we over die producten en diensten willen vertellen. Maar waar wil jouw doelgroep nou eigenlijk echt over horen?

We begrijpen natuurlijk best dat content marketing soms wat spannend kan zijn, want juist dat laatste staat hier centraal: de interesses van jouw publiek. Producten en diensten vervullen daarin slechts een bijrol. Ze zijn een middel om een bepaald doel te bereiken en dat doel kan heel persoonlijk, bijzonder of zelfs onverwacht zijn.

Pieterman Glastechniek durfde het aan om een video te maken over vakmanschap. Hun klant Schoonenberg Glazenier verwerkt op ambachtelijke wijze glas tot de mooiste glas-in-loodcreaties. Mooi, als je daar als leverancier van onder andere loodstrips een bijdrage aan mag leveren. Helemaal mooi als je daar als content marketingbureau een film over mag maken.  

Over Joske Dik

Joske Dik is journalist bij Eisma Content Marketing. Ze maakt onder andere videoproducties, schrijft artikelen, bedenkt animatiescripts en begeleidt webinars.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *