Voorbeeld: radio-frequency identification uitgelegd

Animaties zijn heel geschikt om nieuwe, ingewikkelde of abstracte onderwerpen uit te leggen. Een voorbeeld daarvan is deze animatie over ‘RFID’, radio-frequency identification. Technische groothandel Rensa biedt deze mogelijkheid aan om ketelonderdelen eenvoudig te kunnen scannen. Artikelen worden getagd met een chip met informatie erop. Een scanner leest deze tags vervolgens uit. De resultaten zijn te bekijken op de computer. Voordeel van het systeem is niet alleen een onmiddellijk inzicht in de busvoorraad, maar meerdere scans geven ook aanwijzingen voor het optimaliseren van de busvoorraad.

Om dit principe uit te leggen en te laten zien wat de voordelen hiervan zijn voor een installateur, maakte Eisma Content Marketing onderstaande animatie:

Wil je weten wat de mogelijkheden van een animatie voor jouw bedrijf of product zijn? Kijk dan hier.

Over Margriet Brus

Margriet Brus is content-coördinator bij Eisma Content Marketing. Ze begeleidt videoproducties, animaties, infographics en webinars en schrijft natuurlijk ook zelf artikelen.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *