Voorbeeld: veilig in het zadel met Harry’s Horse

Als producent van betaalbare ruitersportartikelen heeft Harry’s Horse veel concurrentie. Met de naamsbekendheid zit het wel goed, maar hoe zorgen zij ervoor dat ruiters en amazones voor Harry’s Horse kiezen? Directeur Armando Jansen heeft bewust gekozen voor een content marketing-strategie om dat doel te bereiken.

Onderwerp kiezen

Voordat het publiek jou kiest, moet je eerst zelf keuzes maken. Waarmee wil jij je onderscheiden van de concurrentie? Op welk gebied wil jij als expert naar voren komen? En wat leeft er bij de doelgroep? Harry’s Horse koos voor het thema ‘veiligheid’, waarbij de cap en de bodyprotector centraal staan. Jansen: “Veiligheid is een belangrijk onderwerp voor iedereen die direct of indirect met paarden bezig is. Als je je kind naar de manege brengt, wil je graag dat je hem of haar weer heelhuids terugkrijgt na afloop van de les. Op verschillende fronten valt er nog veel te leren over veiligheid. Iedere ruiter weet dat hij of zij een cap moet dragen, maar waar voldoet een goede cap aan en hoe vind je een passende body protector?”

Content mappen

Om de doelgroep zo goed mogelijk te bereiken, zet Harry’s Horse verschillende formats en kanalen in. Zowel online als offline. Zo zijn whitepapers, blogs, animaties en infographics gemaakt, die het belang van het dragen van een bodyprotector en cap aantonen. Jansen hierover: “De infographics gaan bijvoorbeeld naar de ruitersportwinkels, ook zijn ze meegestuurd met het magazine Bit, dat zich richt op de doelgroep die Harry’s Horse wil bereiken. In datzelfde magazine hebben we ook een praktijkcase geplaatst, waarin ouders aan het woord komen over de angst die ze wel of niet hebben bij het rijden van hun kinderen. Vervolgens is er een oproep op de Facebookpagina van Bit gepost die enorm veel reacties opleverde. Hoewel het nog te vroeg is om resultaten te meten, zien we dat het onderwerp echt leeft bij de ouders.”

Tekst: Esther Berendsen
Illustraties: Gerwin Eigenraam

Het volledige artikel is verschenen in Content. Marketing met een verhaal. Vraag hier een gratis exemplaar aan. 

Over Margriet Brus

Margriet Brus is content-coördinator bij Eisma Content Marketing. Ze begeleidt videoproducties, animaties, infographics en webinars en schrijft artikelen.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *