Ga naar hoofdinhoud

Infographic

Een infographic is een combinatie van tekst en illustratie(s). Deze illustraties kunnen onder andere bestaan uit grafieken, schema’s, diagrammen, iconen of kaarten. Samen met de tekst vertellen ze een verhaal. Een goede infographic trekt daarnaast de aandacht en is overtuigend en kan je contentbereik flink verhogen wanneer deze relevant is voor je doelgroep. Daarnaast zijn ze makkelijk te delen via bijvoorbeeld een mailing of social media.

Waarom een infographic?

Infographics brengen duidelijk informatie of kennis over en zijn een goede manier om complexe data, gebeurtenissen of processen te visualiseren. Waar een illustratie vaak letterlijk ter illustratie, ofwel ‘voor de mooi’ wordt toegevoegd, legt een infographic iets uit wat je niet zo snel in tekst kunt vertellen. Of wat te ingewikkeld is om in tekst uit te leggen. Dankzij de combinatie van tekst én beeld kan de lezer in één oogopslag kennis nemen van de informatie. Een infographic is hierdoor toegankelijker dan wanneer je deze in een kale tekstvorm presenteert.

Een infographic kan op zichzelf staan. Maar het kan ook ingezet worden als aanvulling of verduidelijking van een stuk tekst.

Wat krijg je?

Over het algemeen bestaat een infographic ongeveer uit zes tot acht ‘illustraties’ en een tekst van 150 woorden. Hiervoor kun je ook een vrijstaande foto gebruiken. Hierin is variatie mogelijk, afhankelijk van de boodschap die je wilt vertellen. Ook is een interactieve infographic mogelijk, waarbij je op verschillende elementen kunt klikken. Er verschijnt dan aanvullende informatie in beeld. Dit wordt vaak ingezet wanneer een infographic anders veel tekst bevat.

Werkwijze

  • Samen met de opdrachtgever stellen we het doel van de infographic vast. Wat en wie wil je er mee bereiken? Welk verhaal moet er precies verteld worden?
  • (Telefonisch) gesprek met de opdrachtgever en aanlevering gegevens voor illustraties en tekst
  • Redacteur schrijft de opzet en stuurt dit naar de opdrachtgever ter controle
  • Naar aanleiding van het gesprek maken we een grove schets die naar de opdrachtgever wordt gestuurd voor akkoord
  • De infographic wordt gemaakt met de feedback die van de opdrachtgever is teruggekomen.
  • Eisma Content Marketing levert de infographic op als PDF.

Planning

De looptijd is ongeveer 6 tot 8 weken.

Prijs

De prijs voor een infographic is € 1.945,-. Deze prijs kan variëren. Dit hangt o.a. af van het formaat en de hoeveelheid tekenwerk en overige wensen.

Voorbeelden van infographics

Bekijk hier onder voorbeelden die we eerder voor klanten mochten maken:

Toyota Material Handling

Rockfon

De hybride warmtepomp van Rensa

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.