Een infographic is een combinatie van tekst en illustratie(s). Deze illustraties kunnen onder andere bestaan uit grafieken, schema’s, diagrammen, iconen of kaarten. Samen met de tekst vertellen ze een verhaal.
Waarom?
Infographics worden gebruikt om snel en duidelijk informatie of kennis over te brengen en zijn een goede manier om complexe data, gebeurtenissen of processen te visualiseren. Waar een illustratie vaak letterlijk ter illustratie, ofwel ‘voor de mooi’ wordt toegevoegd, legt een infographic iets uit wat je niet zo snel in tekst kunt vertellen, of wat te ingewikkeld is om in tekst uit te leggen. Bij een infographic kan de lezer in één oogopslag kennis nemen van de informatie. Dit maakt een infographic toegankelijker dan wanneer deze in een kale tekstvorm zou worden gepresenteerd.
Wat krijg je?
Over het algemeen bestaat een infographic ongeveer uit zes tot acht ‘illustraties’ en een tekst van 150 woorden. Hierin is variatie mogelijk, afhankelijk van de boodschap die je wilt vertellen.
Werkwijze
- Doelstelling van de infographic wordt vastgesteld. Wat en wie wil je er mee bereiken? Welk verhaal moet er precies verteld worden?
- (Telefonisch) gesprek met de opdrachtgever en aanlevering gegevens voor illustraties
- Redacteur schrijft de opzet van de infographic en stuurt dit naar de opdrachtgever ter controle
- Naar aanleiding van het gesprek wordt een grove schets gemaakt en naar de opdrachtgever gestuurd voor akkoord
- De infographic wordt gemaakt met de feedback die van de opdrachtgever is teruggekomen.
- Eisma Content Marketing levert de infographic op als PDF.
Planning
De looptijd is 6 tot 8 weken.
Prijs
De prijs voor een infographic is € 1.850,-. Deze prijs kan variëren, afhankelijk van uw wensen.
Bekijk hier de infographic, die Eisma Content Marketing voor Toyota Material Handling mocht maken.
Bekijk hier de infographic voor Rockfon
Bekijk hier de infographic over de hybride warmtepomp voor Rensa
Ontvang via deze link een voorbeeld van onze infographic: 9 stappen in content marketing.