We kennen allemaal wel een kerstboodschap die ons is bijgebleven. De ene is humoristisch en de andere wint het qua originaliteit. Wil jij dit jaar ook eens (extra) uitpakken en je klanten en/of medewerkers met een lach op hun gezicht aan afgelopen jaar laten terugdenken? Wij geven je 5 tips om jouw kerstboodschap tot een succes te maken. En dat kan makkelijker dan je wellicht denkt.
1. Ga voor een korte en krachtige boodschap
Denk goed na over de boodschap die je in de video wilt overbrengen. Is het voor intern gebruik? Dan kun je bijvoorbeeld ook de resultaten van afgelopen jaar delen. Is het gericht op jouw klanten? Dan is de boodschap anders. Wat voor beide geldt: voorkom dat het een eindeloze boodschap wordt. Klanten zullen verschillende kerstboodschappen ontvangen via diverse kanalen. Je wilt opvallen. Houd het daarom kort en krachtig. Een paar pakkende en originele zinnen hebben meer effect dan een ellenlange video.
2. Wees op tijd
Je denkt wellicht: wie gaat er in september al met een kerstboodschap bezig? Toch kun je hier maar beter vroeg mee beginnen. December is voor vaak een bomvolle maand en je wilt voorkomen dat je weer last-minute iets moet bedenken en in elkaar knutselen. Start daarom op tijd met het voorbereiden en maken van jouw kerstboodschap. Dan is het in december alleen nog maar een kwestie van verzenden.
3. Humor doet het altijd goed
Zoals gezegd zal je niet de enige zijn die een kerstboodschap verstuurt. Opvallen is daarom belangrijk en humor kan hier een belangrijke rol in spelen. Zo zorg je voor een lach op het gezicht van de kijker, wat weer zorgt voor een positieve associatie met jouw bedrijf. Of je het nu naar klanten verstuurt of naar je medewerkers, humor doet het altijd goed. Is het een video voor intern gebruik? Dan kan wat acteerwerk of een rollenspel met een aantal collega’s soms ook grappig zijn.
4. Zorg voor een kerstachtige locatie
Een originele boodschap is de basis, maar zonder een goede en professionele locatie ben je er nog niet. De standaard video’s op kantoor kennen we namelijk allemaal inmiddels wel. Denk dit jaar ‘out of the box’ en ga bijvoorbeeld naar een besneeuwd bos, gezellig stadscentrum of een professionele studio. Waar je met een green screen de meeste hilarische en unieke settingen kunt creëren.
5. Betrek je (feestelijke) collega’s
Je medewerkers zijn de basis van jouw organisatie. Betrek ze daarom bij de kerstboodschap. Dit kan in de vorm van een dankwoordje, maar ook door je collega’s zelf aan het woord te laten. Om het helemaal in feestelijke sferen te brengen, is het natuurlijk nog leuker om je collega’s in een mooie outfit te hijsen. Wat dacht je van een kerstmannenpak, een rendierenpak of een prachtige kerstjurk? Zo zorg je voor nog meer beleving bij de kijker én een boodschap die ze niet zomaar vergeten!
Kun jij wel wat creatieve hulp gebruiken? Of wil je onze studio huren om jouw boodschap op te nemen?
We bespreken graag de mogelijkheden met je!
Neem contact op met jouw accountmanager of via dit formulier.
Bekijk hieronder nog enkele voorbeelden ter inspiratie: