Fijne functies
Instagram biedt meer dan alleen een podium. Een aantal functies maakt Stories steeds interessanter voor merken. Wil je jouw publiek optimaal mee laten genieten dan kun je tijden, locaties en weersinformatie toevoegen. Ben je op zoek naar meer traffic voor je website? Via ‘mentioning’ kun je een url-account toevoegen aan een update. Wanneer je hierop klikt, word je doorgelinkt naar de website. In het geval van GQ Magazine is deze functie interessant voor adverteerders. Ook is live video streamen mogelijk. Zo geven bekende restaurants je regelmatig letterlijk een kijkje in de keuken. Of laat Gucci je live front row meegenieten van de laatste catwalkshow.
Verbinden
Alles in een
Een groot voordeel van Stories is dat je geen aparte app hoeft te openen. Je vindt al die video’s gewoon bovenaan in de tijdlijn van je Instagram-account. Zo hoef je niet de hele tijd te schakelen. De functies van Instagram zijn al bekend. Van een ellenlange gewenperiode heb je dus geen last.
Kort maar krachtig
Vaak heb je geen uren nodig om snel te laten weten waar je mee bezig bent. Een mooi shot van een palmenstrand, het snijden van een stuk vlees of een goed gevulde zaal bij een prijsuitreiking. Er zijn genoeg mogelijkheden om je kijkers te verrassen met een persoonlijke update. Een ander groot voordeel is dat je jouw doelgroep kunt teasen met korte video’s. Ben je bezig met de lancering van een nieuw product? Ligt stap voor stap een tipje van de sluier op.
Ben je nog niet thuis in de wereld van Instagram? Eerder gaven we je ook al 5 tips om content te creëren.