Wie aan content marketing begint, kan niet om storytelling heen. Dé manier om je doelgroep bij jouw merk te betrekken. Steeds meer bedrijven ontdekken de kracht van de tool Instagram Stories. Wij zetten de voordelen op een rijtje.
Wil je de winter trotseren, dan toch het liefst in stijl. Voor een beetje inspiratie is het wereldwijde lifestyle mannentijdschrift GQ Magazine een vondst. Pagina’s vol winterjassen, truien, jeans en hippe sneakers. GQ Magazine loodst je zo door de vrieskou heen. Niet alleen in papiervorm maar ook digitaal. Via Instagram Stories bijvoorbeeld. De korte video’s die bovenaan je tijdlijn verschijnen, zijn een uitstekend verdienmodel. Het magazine zegt zelfs 70 procent meer omzet te maken met Instagram dan met welk ander social platform dan ook. Bijvoorbeeld via ‘mentioning’.
Fijne functies
Instagram biedt meer dan alleen een podium. Een aantal functies maakt Stories steeds interessanter voor merken. Wil je jouw publiek optimaal mee laten genieten dan kun je tijden, locaties en weersinformatie toevoegen. Ben je op zoek naar meer traffic voor je website? Via ‘mentioning’ kun je een url-account toevoegen aan een update. Wanneer je hierop klikt, word je doorgelinkt naar de website. In het geval van GQ Magazine is deze functie interessant voor adverteerders. Ook is live video streamen mogelijk. Zo geven bekende restaurants je regelmatig letterlijk een kijkje in de keuken. Of laat Gucci je live front row meegenieten van de laatste catwalkshow.
Verbinden
De kracht van storytelling is mensen verbinden met persoonlijke en eerlijke verhalen. Instagram Stories sluit daar naadloos bij aan. De updates van merken en bedrijven verschijnen tussen de posts van je vrienden. Hierdoor blend de post met je sociale leven. De korte video’s lenen zich perfect voor behind the scenes, live events of inkijkjes op de werkvloer. Stories is voor merken de manier om te personaliseren. Met andere woorden: dichter bij je doelgroep komen te staan. Met al die video’s verhoog je de kans op participatie. Kijkers zullen eerder reageren op een post. Wel zo handig dat je in een privébericht meteen kunt reageren.
Alles in een
Een groot voordeel van Stories is dat je geen aparte app hoeft te openen. Je vindt al die video’s gewoon bovenaan in de tijdlijn van je Instagram-account. Zo hoef je niet de hele tijd te schakelen. De functies van Instagram zijn al bekend. Van een ellenlange gewenperiode heb je dus geen last.
Kort maar krachtig
Vaak heb je geen uren nodig om snel te laten weten waar je mee bezig bent. Een mooi shot van een palmenstrand, het snijden van een stuk vlees of een goed gevulde zaal bij een prijsuitreiking. Er zijn genoeg mogelijkheden om je kijkers te verrassen met een persoonlijke update. Een ander groot voordeel is dat je jouw doelgroep kunt teasen met korte video’s. Ben je bezig met de lancering van een nieuw product? Ligt stap voor stap een tipje van de sluier op.
Ben je nog niet thuis in de wereld van Instagram? Eerder gaven we je ook al 5 tips om content te creëren.