Zet jouw topproject in the picture - Eisma Content Marketing Ga naar hoofdinhoud

Zet jouw topproject in the picture

Van een megahippe rooftopbar tot een duurzaam gebouwd designhotel met palmentuin. Referentieprojecten zijn er in alle soorten en maten. Maar hoe kies je nu dat ene pareltje voor een reportage of video? Deze tips helpen je op weg.

Goed verhaal

Een relevant criterium is het verhaal dat achter een gebouw of product schuilgaat. Een circulair opgetrokken gebouw dat is geïsoleerd met oude spijkerbroeken van het personeel? Het zou zomaar de voedingsbodem kunnen zijn voor een topverhaal. Ga op zoek naar leuke details, spreek architecten en initiatiefnemers en kijkt of er met innovatieve producten is gewerkt. Ligt er een bijzonder filosofie aan het ontwerp of de bouw ten grondslag? Gebruik dat en je hebt zomaar jouw topproject te pakken.

Circulaire hotspot Circl. Foto: Ossip van Duivenbode

Beelddenken

Het gezegde ‘het oog wil ook wat’ is hier wel op zijn plaats. Een fraaie plaat zegt immers meer dan 1000 woorden. Bedenk altijd hoe jouw project overkomt in fotografie of op video. Hoe mooi is het dat jij een prefab betoncasco kunt leveren voor een aansprekend nieuwbouwproject? Maar wat heb je eraan als er gefilmd moet worden op een rommelige bouwplaats? Of wat als de veiligheidsregels niet in acht genomen zijn? Niets zo vervelend als beeldmateriaal dat achteraf onbruikbaar is. Het is dus goed om jezelf af te vragen of jouw droomproject wel onder de juiste omstandigheden gefilmd kan worden.

Verdiepingsvloer ontmoetingscentrum De Petrus te Vught. Foto: Marcel van Hoorn.

Foutje bedankt

Moet bij projecten altijd alles van een leien dakje gaan? Het antwoord is ‘nee’. Het kan juist heel verfrissend werken om een project te beschrijven met haken en ogen. Een afwijkende maatvoering, te late leveringen, ongemakkelijke hoeken of andere spannende uitdagingen. Door met een probleem-oplossingcase te werken, wint je projectdocumentatie aan kracht en geloofwaardigheid. In een bouwtraject worden nu eenmaal ook fouten gemaakt. Maar daarnaast laat het ook zien hoe oplossingsgericht u bent en hoe u kunt inspelen op de behoefte van uw klanten.

Denk in uitersten

Wees vooral niet bescheiden. Natuurlijk mag je trots zijn op jouw pronkproject. Het liefst wil je dat van de daken schreeuwen. The bigger, the better? Ja, dat kan werken. Een ziekenhuis met een grote hoeveelheid vierkante meters voorzien van akoestisch plafond. Dat is natuurlijk een prestatie van formaat. Maar het kan ook andersom werken. Bij restauratiewerk op een nauwe monumentale zolder komt het aan op echt vakwek. Hoe pak je dat aan en welke tools gebruik je? Het kunnen zomaar de ingrediënten zijn voor een projectvideo. Kortom; size does matter.

Heb jij ook zo’n pronkproject dat gezien mag worden? Bekijk hier onze mogelijkheden.

Over

Koen Wieriks is content-journalist bij Eisma Content Marketing. Hij houdt zich onder andere bezig met het maken van video-producties, schrijven van artikelen en begeleiden van webinars.

Neem contact op met Koen Wieriks: Bel +31 88 29 44 700 of stuur een e-mail

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *