Pieterman Glas- en Steentechniek begon een jaar geleden met content marketing. Na een strategieworkshop van Eisma besloot directeur Bas de Jong de sprong in het diepe te wagen.
“Het initiatief voor de content marketing-workshop lag bij Eisma”, vertelt De Jong. “Ik zag daar wel wat in, want de traditionele manier van marketing is niet meer van deze tijd. Die is eenzijdig en misschien zelfs een beetje opdringerig. Content marketing past ook veel beter bij mij. Je bent dan namelijk bezig met informeren, laten zien wat je kan, wat de mogelijkheden zijn. Geïnteresseerden kunnen dit dan bekijken als het hun uitkomt. Content marketing is ook veel tijdlozer, het blijft veel langer relevant. De boodschap die je door content marketing naar buiten brengt is veel sterker dan ‘NU: 2 voor de prijs van 1!!!’.”
Positieve geluiden
Een jaar na de start is De Jong positief, maar: “De opbrengst is moeilijk in cijfers uit te drukken. Ik hoor echter wel een hoop positieve geluiden van onze klanten. Concreet heeft een van onze video’s ervoor gezorgd dat er iemand naar ons toekwam en met ons wilde praten. Mijn collega Carmen schrijft regelmatig blogs over bijvoorbeeld UV-verlijming. Na zo’n blog krijgen we veel meer vragen over dit onderwerp. Er was zelfs een leverancier van UV-lampen die bij ons aanklopte om zijn spullen bij ons aan te bieden.”
Probeer het gewoon
Heeft De Jong nog tips voor bedrijven die ook met content marketing willen beginnen? “Ik vond het vanaf het begin het proberen waard, maar wist niet zo goed wat ik er concreet van moest verwachten. Eisma maakt een mooi plan, maar het is eerst zo abstract allemaal. Je ziet pas echt hoe goed het werkt en wat de uitwerking is als je het doet. En voor ons heeft dat goed uitgepakt. Probeer het gewoon!”
Wil je weten of content marketing ook iets voor jou en je bedrijf is? Neem dan contact op!