Klant aan het woord: ´Content marketing past beter bij mij´ - Eisma Content Marketing Ga naar hoofdinhoud

Klant aan het woord: ´Content marketing past beter bij mij´

Pieterman Glas- en Steentechniek begon een jaar geleden met content marketing. Na een strategieworkshop van Eisma besloot directeur Bas de Jong de sprong in het diepe te wagen.

Een voorbeeld van een infographic, gemaakt voor Pieterman

“Het initiatief voor de content marketing-workshop lag bij Eisma”, vertelt De Jong. “Ik zag daar wel wat in, want de traditionele manier van marketing is niet meer van deze tijd. Die is eenzijdig en misschien zelfs een beetje opdringerig. Content marketing past ook veel beter bij mij. Je bent dan namelijk bezig met informeren, laten zien wat je kan, wat de mogelijkheden zijn. Geïnteresseerden kunnen dit dan bekijken als het hun uitkomt. Content marketing is ook veel tijdlozer, het blijft veel langer relevant. De boodschap die je door content marketing naar buiten brengt is veel sterker dan ‘NU: 2 voor de prijs van 1!!!’.”

Positieve geluiden

Een jaar na de start is De Jong positief, maar: “De opbrengst is moeilijk in cijfers uit te drukken. Ik hoor echter wel een hoop positieve geluiden van onze klanten. Concreet heeft een van onze video’s ervoor gezorgd dat er iemand naar ons toekwam en met ons wilde praten. Mijn collega Carmen schrijft regelmatig blogs over bijvoorbeeld UV-verlijming. Na zo’n blog krijgen we veel meer vragen over dit onderwerp. Er was zelfs een leverancier van UV-lampen die bij ons aanklopte om zijn spullen bij ons aan te bieden.”

De bedrijfsvideo van Pieterman.

Probeer het gewoon

Heeft De Jong nog tips voor bedrijven die ook met content marketing willen beginnen? “Ik vond het vanaf het begin het proberen waard, maar wist niet zo goed wat ik er concreet van moest verwachten. Eisma maakt een mooi plan, maar het is eerst zo abstract allemaal. Je ziet pas echt hoe goed het werkt en wat de uitwerking is als je het doet. En voor ons heeft dat goed uitgepakt. Probeer het gewoon!”

Video van Pieterman over glas-in-lood. De nadruk in de video ligt op vakmanschap en ambacht, niet op de producten van Pieterman.

Wil je weten of content marketing ook iets voor jou en je bedrijf is? Neem dan contact op!

Over

Margriet Brus is content-coördinator bij Eisma Content Marketing. Ze begeleidt videoproducties, animaties, infographics en webinars en schrijft artikelen.

Neem contact op met Margriet Brus: Bel +31 88 29 44 700 of stuur een e-mail

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *