Ga naar hoofdinhoud

Workshop: de diepte in met Festool

Wil je als bedrijf aan de slag met content marketing? Als je geen idee hebt hoe je dat aanpakt, helpen we je graag een handje. In onze workshop: contentstrategie en contentplanning praten we je bij. Dit voorjaar schoof Eisma Content Marketing aan bij Festool.

Goede strategie

Als je serieus wilt starten met content marketing, dan is het vooraf bepalen van een strategie essentieel. Het opstellen van buyer persona’s, vaststellen van jouw uiteindelijke doel en het plannen en mappen van de content zijn een aantal onderdelen van deze strategie. Marketing manager Arjan Graafland vertelt waarom Festool besloot om deel te nemen aan de workshops: “Onze marketing-afdeling draait op volle toeren. Op het gebied van content marketing waren we alleen nog niet actief. Wij komen vooral in actie bij de lancering van nieuwe producten. Dat is echter platte informatie. We hebben onze klanten best wel wat meer te bieden. Wil je met content marketing starten dan heb je wel een goede strategie nodig. Daar kwamen de workshops uitstekend van pas.”

Aan de slag

Het marketing-team van Festool ging met zes medewerkers aan de slag. Het doel was om samen te komen tot één content marketing-strategie. Graafland blikt terug: “ Op onze marketing-afdeling is iedereen vaak met dezelfde onderwerpen bezig. Neemt niet weg dat je daar als individu een eigen mening over kunt vormen. Het doel van de workshop was om samen een thema aan te pakken. Je leert om verschillende meningen op elkaar af te stemmen. Leuk om te zien hoe je samen tot meerdere ideeën voor artikelen kunt komen.”

Overtuigd

Graafland is ervan overtuigd dat content marketing veel kan betekenen voor Festool. “Wij hebben veel aan de workshops gehad. Je leert kritisch naar je eigen boodschap te kijken. Wat wil je vertellen? Wie wil je bereiken? Hoe kom je tot een goede planning? Op het gebied van stofvrij werken zijn we een grote speler in de markt. Onze kennis willen we graag delen. Meer diepgang, maar wel op een leuke manier. Een juiste content marketing-strategie helpt ons daar enorm bij.”

9 stappenplan

Om jou te helpen met het maken van een content marketing-strategie bieden wij de workshop ‘Contentstrategie en Contentplanning’ aan. In deze workshop tackelen wij samen met jou en je collega’s ons 9 stappen plan aan de hand van canvassen. Bij elke stap hoort zo’n ‘canvas’ en zo gaan we op zoek naar onder andere een thema, doelstelling en persona. Uiteindelijk mondt dit uit in een volledig ingevuld 9 stappenplan en heb jij je content marketing-strategie helder voor jouw bedrijf en weet je hoe je content marketing kunt inpassen in je algehele marketingplan.

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf en wil je serieus aan de slag met content marketing? Neem eens een kijkje op onze Workshop-pagina of neem direct contact met ons op.

Over

Koen Wieriks is content-journalist bij Eisma Content Marketing. Hij houdt zich onder andere bezig met het maken van video-producties, schrijven van artikelen en begeleiden van webinars.

Neem contact op met Koen Wieriks: Bel +31 88 29 44 700 of stuur een e-mail

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.