Steeds meer bedrijven kiezen voor een eigen magazine om klanten te informeren en de binding met ze te vergroten. Een eigen magazine is helemaal bedacht, geschreven en vormgegeven voor jouw publiek. Het kan in de hele customer journey worden ingezet, maar is met name geschikt voor de retentiefase. In jouw eigen uitgave wordt een bepaald onderwerp van verschillende kanten belicht, of wordt jouw doelgroep op originele wijze in het middelpunt geplaatst. Dit alles op een manier die interessant, prettig leesbaar en mooi om te zien is.
Waarom?
Een eigen magazine haakt aan bij de belevingswereld van je doelgroep. Wat vinden zij geweldig, wat boeit en karakteriseert hen? Je brengt dit op een manier naar de doelgroep die dicht bij het hart van de lezer staat. Je laat kortom zien dat je begrijpt waar je doelgroep zich mee bezighoudt.
Wat krijg je precies?
Eisma Content Marketing verzorgt voor jou de conceptontwikkeling, ontwerp, redactionele invulling, druk en verspreiding van je eigen magazine. Desgewenst kunnen we ook delen van je magazine verzorgen, zoals:
- Het maken van een bladformule als basis voor het magazine: wie is de doelgroep, welke rubrieken, wat is de tone of voice?
- Het maken van een stramien voor de opmaak: welke uitstraling moet het blad krijgen? Welke kleuren, lettertype, foto’s kiezen we?
- Het schrijven van de artikelen; redactie, eindredactie en fotografie.
- De opmaak van het tijdschrift.
- Het drukken en verspreiden van het blad.
Werkwijze
- Allereerst gaan we samen om tafel om te bespreken wat je precies wilt en waarom. Wat is je boodschap en wie wil je bereiken?
- Daarna formuleren we een redactieformule en maken we hierbij een ontwerp.
- Na akkoord maken we een redactionele planning.
- Deze items gaan we vervolgens produceren in tekst en beeld.
- Alle items worden daarna opgemaakt en goedgekeurd.
- Indien gewenst verzorgen we ook de druk en verspreiding.
Gedurende al deze stappen word je als opdrachtgever natuurlijk nauw betrokken bij het tot stand komen van het blad. Het liefst doen we dit in gezamenlijke redactievergaderingen.
Planning
Planning en frequentie in overleg.
Prijs
In overleg, afhankelijk van wensen en oplage.
Neem contact met ons op voor meer informatie of bekijk eerst een aantal voorbeelden, bijvoorbeeld het relatiemagazine van Wildkamp: ‘Goed bezig‘ of de vakglossy van Vaillant: ‘VONK!‘.