Webinar

webinar screenshot

Een webinar is een interactieve uitzending die men live kan volgen achter de computer. Tijdens een uitzending kunnen live vragen worden gesteld aan de sprekers. Hoe een webinar tot stand komt, kunt u zien in deze video.

Waarom?

  • U verbindt uw naam aan een relevant onderwerp in uw vakgebied. U draagt kennis over dat onderwerp over aan uw doelgroep.
  • De kijker hoeft de deur niet uit. Het webinar is vanaf eigen computer te volgen.
  • U ontvangt gegevens van alle kijkers.
  • Het webinar is interactief. U kunt persoonlijk en direct reageren op vragen uit de markt.
  • Additioneel bereik: terugkijken is voor iedereen altijd mogelijk.

Wat krijgt u?

  • Samen met u wordt de inhoud bepaald en kijken we wie het best kan spreken tijdens het webinar.
  • De sprekers worden gescript en de hele uitzending wordt in powerpoint samengevat.
  • Voorafgaand wordt het webinar aangekondigd in onze relevante media; tijdschriften, nieuwsbrieven, websites en social media. Zo werven wij kijkers.
  • Op de dag van uitzending is het webinar live te volgen. Kijkers kunnen vragen stellen.
  • Na het webinar ontvangt u alle gegevens van de klant om op te volgen.
  • De terugkijklink van het webinar wordt verstrekt en gecommuniceerd in diverse relevante Eisma-uitingen.

Werkwijze

  • 11 weken voor de uitzending wordt in samenspraak met de opdrachtgever de definitieve datum, tijdstip en titel vastgesteld. Daarnaast wordt bepaald wie de sprekers zijn.
  • Vanaf dat moment verzorgt Eisma de promotie in Eisma titels via, vakbladen (advertenties en mogelijk redactioneel), websites, e-mailnieuwsbrieven , advertorials in nieuwsbrieven, social media.
  • De redacteur interviewt de sprekers en werkt toe naar een script en powerpoint. Deze worden goedgekeurd door de opdrachtgever.
  • Opdrachtgever levert twee weken voor uitzenddatum de namen van de moderatoren en input voor de call-to-action buttons.
  • Eisma levert twee weken voor uitzending de namen van haar moderator, pollvragen en  enquetevragen aan bij onze technisch leverancier.
  • Na uitzending ontvangt de opdrachter van Eisma een overzicht van aanmeldingen en kijkers, de chatgeschiedenis en de terugkijklink.

Planning

De doorlooptijd voor een webinar bedraagt ongeveer 10 tot 12 weken.

Prijs

De prijs van een webinar is € 7.500,-.

Voorbeelden

Eisma Media Groep organiseerde eerder dit jaar onder andere een webinar over het belang van goed gras bij paarden. Ook voor de bouwsector maakten we al diverse webinars, zoals over de hechting van verf of over het isoleren van gebouwen.

Meer over het maken van een content marketing strategie. 

Over Margriet Brus

Margriet Brus is journalist en content-coördinator bij Eisma Content Marketing. Ze maakt onder andere videoproducties, schrijft artikelen, bedenkt animatiescripts en begeleidt webinars.