In een whitepaper laat je zien welke kennis je als bedrijf in huis hebt over een bepaald onderwerp. Het heeft een objectief en informatief karakter en reikt oplossingen aan voor een bepaald probleem. Je kunt diep ingaan op een onderwerp. Het doel is om je lezers bewust te maken van de grote hoeveelheid kennis die je als bedrijf in huis heeft. Daarnaast is een extra doel om leads te genereren. Daarom adviseren wij een aanvraagformulier in te richten waarmee de whitepaper door je (potentiële) klanten opgevraagd kan worden. Zo weet je wie er geïnteresseerd is in je whitepaper en kun je bijhouden hoe vaak deze is gedownload.
Waarom een whitepaper?
- Laat zien welke kennis je hebt en zet jezelf op de kaart als expert.
- Goede manier om leads te genereren.
Wat krijg je?
Tekst voor een whitepaper voor 4 pagina’s (1.500 woorden), inclusief vormgeving.
Werkwijze
- Doelstelling van de whitepaper wordt vastgesteld. Wat wil de opdrachtgever bereiken?
- Inhoudelijke input wordt aangeleverd door de opdrachtgever.
- Redacteur schrijft de tekst van de whitepaper.
- Goedkeuring door opdrachtgever.
Planning
De looptijd is 6 tot 8 weken.
Prijs
€ 1.820,- voor de tekstproductie zonder vormgeving. En €2.420,- incl. vormgeving in de eigen huisstijl. Of €1.540,- voor een whitepaper als samenvattingsdocument bij een webinar, excl. vormgeving.
Bekijk hier een voorbeeld whitepaper die we maakten voor Stiebel Eltron. Of deze die we maakten voor Boon Edam.
Wil je meer weten over het maken van een content marketing strategie? Wij stelden een 9-stappen-plan op. Lees meer over het maken van een content marketing strategie.