Van champagne pimpelen in het Franse Reims tot boa constrictor knuffelen op de plaatselijke Reptielenbeurs. Als journalist kom je op de meest exotische oorden en afgelegen uithoeken. Never a dull moment. Sinds 1 maart verken ik als Content Marketing Journalist voor Eisma Bouwmedia alle ins and outs van de bouwwereld. Wat is als bedrijf jouw boodschap? In welke vorm giet ik mijn verhaal ? Wie wil je bereiken en wat schotel je jouw (potentiële) klant voor? Op de digitale snelweg zonder limieten wint het creëren van unieke content aan belang. De keuze is reuze en verzadiging van de consument ligt op de loer. Storytelling is een effectief hulpmiddel om het verhaal van uw bedrijf de wereld in te slingeren. Niet meer modderen in de marge maar kleur bekennen. Met mijn journalistieke ervaring help ik u graag op weg om uw bedrijfsidentiteit meer vorm te geven. Of dit nu via print, online, een video of whitepaper is.
In het plakboek van mijn ouders prijkt een oude vergeelde babyfoto. Een bolgebuikt mannetje met een stapel encyclopedieën voor zijn snufferd. Nee, lezen zat er na 6 maanden nog niet in. Al die verschillende letters vond ik wel mega interessant. Zodra ik kon schrijven, hield ik een schriftje bij met alle avonturen uit de buurt. Van gesneuvelde ruiten na een potje voetbal tot illegaal appels plukken bij boer Grad. De passie voor schrijven is altijd gebleven. Dat ik mij 21 jaar later aanmeldde voor de School voor Journalistiek was voor niemand een verrassing. De afgelopen jaren was ik onder meer eindredacteur van de culinaire tijdschriften Foodies en La Cucina Italiana. Verder schreef ik reisreportages voor REIZEN Magazine en maakte ik portretten voor dagblad De Gelderlander.
Schrijven is niet veel anders dan met je gereedschapskist op pad gaan. Je schaaft, schuurt, past en meet om de juiste boodschap op papier te krijgen. Een millimeter naar links of een centimeter naar rechts. Als alles dan op zijn plaats valt, ervaar je dan ook de ultieme voldoening. Nu ga ik mijn passie voor het schrijven van mooie verhalen inzetten voor Eisma Bouwmedia. De gereedschapskist staat klaar. De pen is geslepen en het schrijfblok hunkert naar inkt. Graag vertaal ik uw verhaal naar pakkende content die staat als een huis.
Koen Wieriks is journalist bij Eisma Content Marketing. Hij houdt zich onder andere bezig met het maken van video-producties, schrijven van artikelen en begeleiden van webinars.