Creëer en inspireer met slow content - Eisma Content Marketing Ga naar hoofdinhoud

Creëer en inspireer met slow content

Een eigen glossy is niet alleen weggelegd voor Linda of Wendy. Ieder bedrijf kan een vrolijk tijdschrift of stijlvol magazine uitgeven. Collega Wouter Mooij legt uit waarom juist een magazine de perfecte klantenbinding is in dit digitale tijdperk: een eigen magazine valt op, en straalt kwaliteit en relevantie uit. Creëer een specifiek aandachtsmoment met je publiek: ‘slow content’.

Een sponsored magazine is een tijdschrift dat vanwege inhoud en opmaak vaak oogt als een onafhankelijke uitgave, maar in opdracht van jouw bedrijf wordt gemaakt. Een perfect medium om in te zetten in de retentiefase van de customer journey: het behoud van je huidige klanten en het vergroten van de binding en betrokkenheid met jouw bedrijf. In een stijl en grafische vorm die past bij de identiteit van de organisatie, maar vooral de doelgroep die jij voor ogen hebt. Ideaal om naar bestaande relaties te sturen, maar ook een uniek visitekaartje dat je kunt meesturen met een offerte (ook digitaal) of kunt uitdelen op een beurs. Een mooie binnenkomer bij prospects.

Voor jouw doelgroep

Een goed gemaakt eigen magazine haakt aan bij de belevingswereld van jouw doelgroep. Het belicht van verschillende kanten onderwerpen die zij interessant vindt, toont oplossingen voor problemen waarvan zij mogelijk ’s nachts wakker ligt en inspireert met echte praktijkverhalen van herkenbare mensen van vlees en bloed. Zeker als je een periodieke uitgave voor ogen hebt, een zogenoemd relatiemagazine, is het belangrijk mensen centraal te stellen. In woord én beeld.

Aandachtsmoment

Als dit alles prettig leesbaar is geschreven en ook nog eens mooi is vormgegeven, dan creëer je met een magazine een specifiek aandachtsmoment voor jouw publiek. Met zorg gekozen fotografie, in combinatie met de juiste koppen, biedt rust in een online wereld waar het visuele bombardement 24 uur per dag doorgaat. Een magazine biedt beleving én structuur. Het nodigt uit om eens in te gaan bladeren. Daardoor is het een toegankelijk medium dat je meerdere keren kunt oppakken van de leestafel. En er is geen ‘deleteknop’ in de buurt.

Stap voor stap je eigen magazine maken? Download dan onze infographic ‘In 10 stappen naar je eigen magazine’.

Tekst: Wouter Mooij
Fotografie: Koen Wieriks

Het volledige artikel is verschenen in het magazine Content. Marketing met een verhaal. Vraag hier een gratis exemplaar aan. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *